مسکو خواستار پایان مداخله آمریکا در امور ونزوئلا شد

مسکو در واکنش به لحن تند و تهاجمی فرماندهی نیروهای جنوبی آمریکا از این کشور خواست به دخالت در امور ونزوئلا پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از آمریکا خواست به دخالت در امور ونزوئلا پایان دهد.

زاخارووا اعلام کرد مسکو چشم انداز اقدام نظامی آمریکا علیه ونزوئلا را انتزاعی در نظر نمی‌گیرد و آن را سناریویی واقعی می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد اوضاع ونزوئلا گفت: «لحن تند و تهاجمی نماینده نیرو‌های مسلح آمریکا (کریگ فالر Craig Faller فرماندهی نیرو‌های جنوبی آمریکا) تایید می‌کند اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا انتزاعی نیست بلکه حقیقتی محتمل است که واشنگتن به آن اذعان کرده است.»

او افزود آمریکا همچنان به نادیده گرفتن اصول عدم توسل به زور ادامه می‌دهد.

زاخارووا اعلام کرد: «هر روز بیشتر درباره احتمال سناریوی توسل به زور علیه ونزوئلا می‌شنویم که با لحن و استدلال‌های مختلفی مطرح شده است.»

او در ادامه گفت: «نمایندگان ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیگر صرفا از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا نمی‌خواهند از سمت خود کناره گیری کند، بلکه باید تا پایان سال از قدرت کناره گیری کند و اگر این ضرب الاجل اجرا نشود ممکن است متوسل به زور شوند.»

آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌هایی علیه بانک مرکزی ونزوئلا اعمال کرد. آمریکا پیشتر نیز تحریم‌های گسترده‌ای علیه ونزوئلا در واکنش به تحولات سیاسی در این کشور وضع کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار