تکذیب اثر باستانی در گودال خیابان قمربنی هاشم دامغان

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان گفت: هیچ اثر تاریخی و باستانی در بررسی محل گودال ایجاد شده در خیابان قمر بنی هاشم دامغان مشاهده نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی قاسمی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان با اشاره به نشست زمین و ایجاد گودال در خیابان قمر بنی هاشم گفت : با توجه به مشاهده چند قطعه کوزه در این گودال ، نیروهای باستان شناس به محل حادثه اعزام شدند و با بررسی نقطه به نقطه این گودال، هیچ اثر تاریخی مبنی بر باستانی بودن مکان مشاهده نشد.

وی افزود : کوزه های مشاهده شده در این گودال، متعلق به راه آب های قدیمی است که آب را با کوزه انتقال می دادند.

قاسمی گفت: سوراخ های موجود در دیواره گودال نیز مربوط به راه قنات و یا مکانی شبیه تاقچه برای قراردادن لوازم تزیینی خانه های قدیمی است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان تصریح کرد: شایعات مربوط به وجود انبار زیرزمینی و کوزه های باستانی در این مکان هیچ گونه تاریخچه و صحت تاریخی ندارد.

نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی از زمان وقوع حادثه تا زمان حضور نیروهای باستان شناس از این محل محافظت کردند.

نشت لوله آب ، گودال بزرگی به عمق 6 و دهنه 20 متر در خیابان قمر بنی هاشم و نزدیکی حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) دامغان ایجاد کرد و هم اکنون مراحل پر کردن این گودال عمیق با تلاش نیروهای شهرداری دامغان در حال انجام است.

انتهای پیام / گ

تکذیب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.