احتمال رانش و ریزش، روستای میراحمد غریبی‌ها را تهدید می‌کند

بخشدار دهدز نسبت به احتمال ریزش و رانش روستای میراحمد غریبی‌ها در بخش دهدز هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محسن البرزی، بخشدار دهدز درخصوص آخرین وضعیت روستای در حال رانش میراحمد غریبی‌ها و احتمال ریزش و رانش این روستا به دریاچه سد کارون۳ اشاره کرد و گفت: اهالی برای تخلیه منازل خود مطالباتی دارند که سبب تاخیر در تخلیه روستا شده است.

وی با بیان اینکه خطر رانش این منطقه و ترک‌های آن جدی است، بیان داشت: تقریبا هر روز درگیر مشکل این روستا هستیم و کار سرکشی به آن و نشست با اهالی را انجام می‌دهیم.

البرزی با بیان اینکه اهالی برای تخلیه روستا خواستار مطالباتی هستند تصریح کرد: چندین راه برای رسیدن به این مطالبات وجود دارد، یکی از این راه‌ها شکایت از آب نیرو است که این پروسه می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.

بخشدار دهدز اذعان داشت: برای تحقق این مطالبات تقسیم کار صورت گرفت و زمین برای انتقال روستا نیز مشخص شد، ولی آب نیرو با اعلام اینکه محل مورد نظر در حریم دریاچه وجود دارد آنرا رد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه صحبت‌ها و نامه‌نگاری‌ها با مدیریت بحران استان و نهاد‌های مختلف انجام شده است اظهار کرد: با حضور فرماندار در این منطقه تصمیم بر آن شد تا ۱۰ نفر از اهالی به‌عنوان نمایندگان مردم این روستا برای بیان مطالبات و خواسته‌های خود جهت حضور در جلسات مشخص شوند.

سید محسن البرزی با اشاره به اینکه مطالبات مردم این روستا متفاوت و زیاد است و از همین‌رو تاکنون جمع‌بندی آن صورت نگرفته گفت: کندی کار‌ها به دلیل  همکاری نداشتن اهالی این روستا است، زیرا آن‌ها مطالبات مختلفی دارند و درخواست‌های متناقضی نسبت به یکدیگر دارند.

وی با بیان اینکه جهت اسکان در محل امن به همه اهالی چادر تحویل داده شد بیان کرد: اهالی حاضر به اسکان در چادر نیستند و همچنان در خانه‌های خود حضور دارند و خواستار تحقق و رسیدن به مطالبات خود از جمله پول زمین‌های شالیزار است که اهالی تاکید دارند مبلغ دریافتی برای آن از وزارت نیرو کم بوده است.

البرزی با بیان اینکه قرار است ۱۰ نفر نماینده انتخابی از این روستا جهت شرکت در جلسه ستاد بحران معرفی شوند افزود: هر لحظه احتمال ریزش روستا وجود دارد، خودمان باید به فکر خودمان باشیم، ولی اهالی برای رسیدن به مطالبات خود حاضر به خالی کردن روستا نیستند.

وی اظهار داشت: دریافت پول منازلی که خالی از سکنه می‌شود و ضرر‌هایی که بعد از کوچ از این روستا اهالی متحمل می‌شوند از درخواست‌ها و مطالبات اهالی است و به این دلیل آن‌ها حاضر به ترک محل نمی‌شوند.

بخشدار دهدز با بیان اینکه بنر درخواست تخلیه در روستا نصب و نامه تخلیه نیز به دهیار آن تحویل شده است تصریح کرد: مسئولان مدیریت بحران استان خوزستان نیز از محل بازدید کرده‌اند و قرار است زمان برگزاری جلسه مشخص شود.

انتهای پیام/گ

ایجاد ترک در خانه‌های روستای میراحمد غریبی‌ها

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.