عاقبت حذف یک معاونت مهم از وزارت جهاد کشاورزی/ آیا انحلال معاونت آبخیزداری عامل سیلاب‌های اخیر است؟ + فیلم

اقدامات آبخیزداری یکی از مهمترین راهکار‌های پیشگیرانه برای مبارزه با خشکسالی و همچنین جلوگیری از جاری شدن سیل‌های ویرانگر است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، آبخیزداری علم و هنر برنامه‌ریزی مستمر و اجرای اقدامات لازم برای مدیریت منابع حوضه‌های آبخیز اعم از طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی بدون ایجاد اثرات منفی در منابع آب و خاک است.

به عبارت دیگر آبخیزداری طراحی و مدیریت حوزه به‌منظور حفاظت و استفاده صحیح و پایدار از منابع طبیعی با توجه ویژه به منابع آب و خاک است و می تواند از برخی  حوادث و فجایع  طبیعی از جمله جاری شدن  سیلاب ها  جلوگیری کند.

 

 

 


بیشتر بخوانید: دخالت سلبریتی‌ها در کمک رسانی هلال احمر به سیل زدگان مشکل ساز شد + فیلم


  • انتهای پیام/

راهکاری ساده برای جلوگیری از سیلاب + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : در حال حاظر مدیریت بحران الزامیست که خانواده ها و زنان مادران وکودکان و سالمندان که طاقت گرما و پشه و بیماریها رو ندارند سریعا به شهرهای اطراف که امکانات رفاهی دارند جای و اسکان دهند تا زمانی که از وضعیت شرایت خطر به شرایط مناسب و نرمال منطقه های سیل زده خارج شوند چرا که با شروع فصل گرمای شدید و پشه ها و بیماریهایی که در مناطق سیل زده خوزستان وجود دارد خدای نکرده باعث بحرانی جدید می شود و نباید این ریسک را کرد و مردم را در چادر نگهداشت ملت را همانند زمان دفاع مقدس باید به پشت خطوط مقدم انتقال دهند در شهرهای نزدیک در مسافر خانه ها و هتلها و هتل آپارتمانها و آپارتمانهایی که مسکن و شهر سازی بلا استفاده خالی گذاشته با یک هماهنگی و یکپارچگی و مدیریت صحیح میتوان ریسکها رو ارزیایبی و جلوی وقوع حادثه های بعدی را گرفت انشاءالله . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر و عمل صحیح به استاندارد مهندسی و مدیریت بهداشت ، سلامت ، ایمنی ، امنیت و حفظ محیط زیست . اللهم عجل لولیک الفرج و العافیت والنصر . لبیک یا رسول الله .
Germany
ناشناس
۱۳:۳۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
آبخیزداری یکی از زیر ساخه های منابع طبیعی است تازه اومده در جایگاه تخصصیش قرار گرفته منتها چند نکته وجود داره ۱_اعتبارات آبخیزداری بسیار کم است ۲_همین اعتبارات کم بدرستی هزینه نمی شود ۳_تا زمانیکه پوشش گیاهی و جنگلی حذف و نابود شوند هرچه عملیات آبخیزداری انجام بشه بازم بی فایدس ۴_خراب شدن خانه یا ساختمانی که در بستر مسیل یا رودخانه ساخته شده ربطی به کارهای آبخیزداری نداره و مشکل اعمال قانونه و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
چی بگم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
جلوگیری از ادامه تحصیل هم مانند حذف معاونت آبخيز داری یک تصمیم کاملا اشتباه است که روزی تصمیم گیرندگان بیسواد را پشیمان خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
شاید بی تاًثیر نبوده اما وزارت نیرو با عدم لایروبی بموقع مسیلها و رودخونه ها بیشتر کوتاهی کرده و همچنین شهرداریها با دادن مجوز ساخت و ساز در بستر رودخانه ها اما کاش وزارت نیرو حقوقای نجومی بخشی از کارکنان و مهندسا و مدیراش را در جای خودش یعنی لایروبی خرج کرده بود.
انشاا.. قوه قضائیه رسیدگی و برخورد جدی کنه که تکرار نشه
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۰۳:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
بودن و نبودن وزارت کشاورزی تأثیر چندانی بر زدن سدها و آبخیز داری ندارد دیوار حاشا کوتاهه .هر وقت باران آمد آنها جای خدا از مردم میخواهند که از وزارت کشاورزی تمجید کنند چون محصول زیاد شده و اگر محصول کم شد خدا مقصر است سال خشکسالی بوده اینها برای انجام کاری در کشاورزی نیستند حال و حولی در وزارت خانه دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
این همه مقام ومسئول تو کشور داریم چرا هیچ کاری نمی کنن؟.اینجا هم سپاه وارتش وبسیج ومردم برای سیل زده کاری کردند .ممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
یکی از معضلات مهم کشورمان تغییرات مستمر و سلیقه ای و گاها تسویه حساب های شخصی با تغییر چارت سازمانی است
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۲:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
سلام. وقتی شخصیت و دانشمند بزرگی مثل دکتر کردوانی که میگن در کشور ما کشاورزی باید محور توسعه باشد معلوم میشه که واقعا بجا میفرمایند.
آخرین اخبار