صدور حکم بازداشت خلیفه حفتر

دولت وفاق ملی لیبی حکم بازداشت ژنرال خلیفه حفتر را صادر کرد.

صدور حکم بازداشت خلیفه حفتربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت وفاق ملی لیبی روز پنجشنبه حکم بازداشت ژنرال خلیفه حفتر را صادر کرد.

حفتر چهارم آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد نیروهای تحت فرمان وی قصد دارند کنترل شهر طرابلس را در دست بگیرند. روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اخیرا در گزارشی با استناد به مقامات ارشد عربستان سعودی فاش کرد حفتر پس از سفر اخیرش به ریاض تصمیم گرفت به شهر طرابلس حمله کند. 

پس از قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ که به سقوط معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی انجامید، این کشور همچنان با خشونت، بی ثباتی، ناامنی و هرج و مرج و همچنین اختلافات سیاسی رو به رو است.

پس از سقوط قذافی، این کشور بین دو مرکز قدرت یکی در طرابلس (دولت وفاق ملی که جامعه بین الملل آن را به رسمیت می‌شناسد) و دیگری یک دولت موازی در طبرق (تحت کنترل ارتش ملی لیبی) تقسیم شده است. نبود قدرت مرکزی، این کشور را به یک مرکز قاچاق و ترانزیت مهاجران غیرقانونی بین آفریقا و اروپا تبدیل کرده است.

بر اثر درگیری‌های اخیر در نزدیکی طرابلس، پایتخت لیبی، حدود ۲۰۵ نفر از جمله ۱۸ غیرنظامی کشته و ۹۱۳ نفر نیز زخمی شده‌اند. همچنین درگیری‌های جدید بر سر کنترل شهر طرابلس بیش از ۱۸ هزار نفر را آواره کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار