تشنگی روستا‌های سیل زده بخش شعیبیه شوشتر در جوار آب

امام جمعه بخش شعیبیه شوشتر از قطع شبکه آب در ۳۷ روستای این بخش بر اثر سیلاب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام عبدالرحمان منصوری، امام جمعه بخش شعیبیه شوشتر با بیان اینکه ۳۷ روستای این بخش در سیلاب گرفتار هستند، گفت: هم اکنون شبکه آب در این بخش بدلیل سیل قطع شده است و امکان وصل آب وجود ندارد.

وی بحث جیره غذایی برای اهالی این روستا‌ها را مهم‌ترین مسئله‌ای عنوان کرد که باید در اولویت باشد.

حجت الاسلام منصوری به لزوم فعالیت در ۵ محور تاکید کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات این است که ابتدا باید اولویت‌های مردم را تهیه و بعد بر اساس آن فعالیت کنیم.

امام جمعه شعیبیه در ادامه افزود: شبکه آب در این روستا‌ها قطع شده و برنامه داریم تا ۲۰ تانکر روزانه در ۲ نوبت به مردم آبرسانی کنند.

وی اذعان داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی نمی‌تواند تأسیسات آبرسانی را وصل کند، چون نفوذ آب در تأسیسات خسارت‌های هنگفتی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام عبدالرحمان منصوری با اشاره به اینکه محور سوم فعالیت‌ها باید فعالیت‌های خدماتی باشد، گفت: برای خدمات رسانی بهتر به مردم و سرعت بخشیدن به عادی شدن روال زندگی آن‌ها به نیرو‌های فنی برقکار و تعمیراتی لوازم خانگی، سم زدایی، لوله کشی و بنایی نیاز داریم.

وی اظهار داشت: شستشوی منازل و بحث کار‌های فرهنگی بعد از بازگشت مردم هم نیاز‌های دیگر است.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به اینکه کار‌های فوق باید انجام شود تا مردم بتوانند به زندگی برگردند، بیان کرد: به هیچ وجه به صلاح نیست که مردم در برخی از منازل قبلی سکونت کنند، چون احتمال فروریختن آن وجود دارد.

وی در پایان گفت: با توجه به نیاز برخی منازل به نوسازی و بازسازی و همچنین وجود حشرات و دمای بالا باید در برخی از روستا‌ها تا زمان انجام امور برای اسکان اهالی کانکس را جایگزین چادر و منازل کنیم.

انتهای پیام/گ

قطع آب در روستا‌های سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.