حوزه شهری و روستایی باوی از خسارت سیل در امان نماند

فرماندار شهرستان باوی، برآورد اولیه خسارت در حوزه شهری و روستایی این شهرستان را بیش از ۲۵۰میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منوچهر ورناصری، فرماندار شهرستان باوی با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیلاب به تأسیسات، مزارع و همچنین منازل در این شهرستان گفت: برآورد اولیه از میزان خسارت در باوی بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در حوزه روستایی و شهری است.

وی بیان داشت: از همان روز‌های نخستین که مدیریت بحران نسبت به بارش‌ها و افزایش آورد رودخانه هشدار داد، کلیه امکانات را به منظور مقابله با سیلاب آماده کردیم.

ورناصری در ادامه افزود: این شهرستان در ۲ قسمت سد دز و رودخانه کارون در معرض سیلاب قرار گرفت و در حوزه‌های روستایی احداث سیل بند‌ها آغاز شد، ولی با توجه به بالا آمدن دبی رودخانه دیگر سیل بند‌ها نیز مقاومت لازم را نداشتند و بخشی از روستا‌های این شهرستان مانند دهستان عنافچه دچار آبگرفتگی شد.

فرماندار شهرستان باوی اذعان داشت:، اما با تلاش شبانه روزی همه نیروها، مدیریت بحران شهرستان و استان‌های معین و همچنین مردم شهرستان باوی به خصوص جوانان در کنار نیرو‌های مسلح و شهرداری‌های گتوند، ایذه، آغاجاری و رامشیر وضعیت که رو به خطر می‌رفت، کنترل شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: استانداری البرز نیز در این زمینه کمک‌های بسیاری به شهرستان داشت و توانست سیل بند‌های شکسته شده را ترمیم کند.

منوچهر ورناصری اظهار داشت: حال حاضر سیلاب کنترل شده و امیدوارم بتوانیم خدمات رسانی به روستا‌های در محاصره سیل را انجام دهیم.

وی بیان کرد: امیدوارم همگی به صورت جهادی همواره پای کار باشند تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

ورناصری گفت: در حال حاضر در دهستان عنافچه چهار روستا دچار آبگرفتگی شده و ۱۳ روستا در محاصره سیلاب قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان باوی افزود: در حوزه کارون نیز ۶ روستا در معرض خطر بودند که مرتب سیل بند‌ها را رصد و ترمیم می‌کردیم؛ اگرچه مزارع از بین رفت، اما ساکنان روستا‌ها و احشام را از خطر سیل دور کردیم.

انتهای پیام/گ

خسارت سیل به بخش کشاورزی

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.