دبیر علمی کنگره بین المللی و جشنواره طب تولید مثل خبر داد:

برگزاری هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل از امروز در یزد

دبیر علمی کنگره بین المللی و جشنواره طب تولید مثل گفت: هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره طب تولید مثل و سومین کنگره بین المللی ژنتیک از امروز به مدت سه روز به میزبانی پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد برگزار می‌شود.

برگزاری هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل از امروز در یزدمریم افتخار دبیر علمی کنگره بین المللی و جشنواره طب تولید مثل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، از برگزاری هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل در استان خبر داد و گفت: هدف از این رویداد علمی فراهم کردن فرصت مناسب جهت تبادل آخرین دستاورد‌های علمی و تجربیات میان دانشمندان و محققان در حوزه طب تولیدمثل است.

وی افزود: موضوعات مورد بحث در این کنگره شامل آندوکرینولوژی باروری، آندرولوژی، اهدای تخمک و جنین و رحم جایگزین، اپیدمیولوژی باروری، ایمونولوژی باروری، بهداشت باروری، تکنیک‌های کمک باروری، ژنتیک و باروری، سلول‌های بنیادی، جراحی و لاپاراسکوپی در درمان ناباروری، حفظ باروری و فیزیولوژی باروری است.

دبیر علمی هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره طب تولید مثل ادامه داد: بالغ بر ۳۶۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از این تعداد حدود ۱۵ نفر از دانشجویان به عنوان برنده جشنواره انتخاب شدند و از آنان به عنوان دانشجویان برتر در حوزه طب تولیدمثل تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۴۵ نفر از دانشجویان دیگر مقالات خود را بصورت شفاهی ارائه خواهند داد و حدود ۱۶۰ مقاله علمی به صورت پوستر ارائه می‌شود که از بین آن‌ها سه مورد از سوی داوران به عنوان پوستر برتر انتخاب می‌شود و از ۴۶ محقق و دانشمند داخلی و خارجی جهت ارائه سخنرانی دعوت به عمل آمده است که در این بین سخنرانانی از کشور‌های انگلستان، استرالیا، ایتالیا، چین، قزاقستان، عمان و نیوزلند حضور دارند.

افتخار تصریح کرد: برنامه کنگره طب تولیدمثل همچنین شامل سه پانل تحت عنوان تحریک کنترل شده تخمک گذاری، پذیرش آندومترو نقش ارولوژی در روش‌های کمک باروری است که در این پانل‌ها در مورد جدیدترین تحقیقات انجام شده در مورد مباحث ذکر شده با حضور سخنرانان خارجی و و داخلی تبادل نظر انجام خواهد شد.

وی افزود: در کنگره بین المللی ژنتیک اجرای سخنرانی و چهار پانل تحت عنوان سقط مکرر و کاهش ذخیره تخمدان، ژنتیک و ناباروری مردانه، پزشکی بازساختی، تکنیک‌های پیشرفته در تشخیص ژنتیکی قبل و بعد از تولد و نقش ژنتیک در تحریک کنترل شده تخمدان در روش‌های کمک باروری برگزار می‌شود.

هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولیدمثل و سومین کنگره بین المللی ژنتیک از امروز به مدت سه روز در محل سالن جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.

گفتنی است: اولین مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری ایران در سال ۱۳۶۸ به همت و پیگیری جمعی از متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و به دنبال ارائه طرح تحقیقاتی بررسی میزان موفقیت لقاح خارج از رحم در زوج‌های نابارور در یزد تاسیس شد.

انتهای پیام/ ا

یزد میزبان هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولیدمثل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.