بانک استاندارد چارترد: قیمت دلار دارای حباب است

مدیر ارزی بانک استاندارد چارترد تاکید کرد در بلندمدت موضع طلا از دلار محکم‌تر خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری بلومبرگ نوشت: اریک رابرتسون، مدیر ارزی بانک استاندارد چارترد اعلام کرد: قیمت دلار دارای حباب است. ما به طلا خیلی بیشتر امیدوار هستیم. حتی با وجود بهبود نسبی که آن را در بازار بورس و اوراق قرضه شاهد بوده‌ایم، بازدهی واقعی این اوراق که با نرخ تورم تعدیل شده‌اند، پایین است.

این کارشناس بانک استاندارد چارترد گفت هر چند طلا تاکنون موفق به باقی ماندن در بالای مرز روانی ۱۳۰۰ دلار در هر اونس نشده است، اما این اتفاق به زودی خواهد افتاد. اگر چه ریسک دارایی‌ها موضوعی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران در سال جاری با آن دست به گریبان هستند، اما به نظر می‌رسد که طلا مقصد امن تری برای سرمایه‌گذاری باشد.

رابرتسون با بیان این که در بلندمدت موضع طلا از دلار محکم‌تر خواهد بود، افزود: در نهایت، ارزش دلار در برابر بسیاری از ارز‌ها کاهش خواهد یافت و فاکتور‌های متعددی وجود دارد که دلار را در معاملات به عقب خواهد راند. این فاکتور‌ها شامل کاهش رشد اقتصادی آمریکا، کندتر شدن فعالیت‌های اقتصادی در سطح جهان و بازگشت نرخ بهره به سطح عادی خواهد بود.

او ادامه داد: در حال حاضر، بسیاری از همتایان قدرتمند دلار نظیر یورو و ین به علت سیاست‌های محرک نرخ بهره بانک‌های مرکزی این کشور‌ها تحت فشار هستند و دلار در این شرایط مقصد جذاب‌تری به نظر می‌رسد، اما به زودی، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را احتمالاً کاهش و بانک‌های مرکزی اروپا و ژاپن نرخ بهره را افزایش خواهند داد و با کاهش اختلاف بین نرخ‌های بهره، احتمالاً دلار در برابر این ارز‌ها عقب خواهد نشست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار