جهانگرد سوری در ستایش از کشور‌های حامی سوریه به ایران، روسیه و عراق سفر می‌کند

نویسنده و جهانگرد سوری با هدف تقدیر از مواضع کشور‌های حامی سوریه در نبرد با تروریسم به ایران، روسیه و عراق سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا‌الیوم، عدنان عزام، نویسنده و جهانگرد سوری با هدف تقدیر از مواضع کشور‌های حامی سوریه در نبرد با تروریسم با اسب به ایران، روسیه و عراق سفر می‌کند.

عدنان عزام در ماجراجویی جدیدی با عنوان (سفر به دور دنیا به خاطر سوریه) با اسب خود سفری را از میدان امویان دمشق آغاز می‌کند تا از روسیه، عراق، ایران و جمهوری آذربایجان دیدار کند.

این گردشگر سوری هدف از این سفر را تقدیر از مواضع این کشور‌ها در پشتیبانی از سوریه در جنگ با تروریسم عنوان کرد.

خبرنگار روسیا الیوم در گزارشی از دمشق، این سفر را ارسال صدای سوریه به تمامی جهان دانست و گفت: این پیام از کشور‌هایی به جهان مخابره می‌شود که انتخاب آن‌ها برای عدنان عزام به دلیل الگوی رفتاری آنهاست.

عدنان عزام درباره سفر خود گفت: «گردشگری نیز مثل دیگر تلاش‌های زندگی ابزاری برای بیان برخی از پیام هاست، این سفر برای تفریح نیست بلکه سفری سیاسی و ملی برای سوریه تلقی می‌شود، سفری که قرار است در آن این پیام برای ملل جهان فرستاده شود که سوریه در جنگی که علیه او به راه افتاده است، پیروز شد.»

او ادامه داد: «بغداد، تهران و مسکو حامیان زندگی و حیات مردم سوریه هستند، این پایتخت‌ها و این ملت‌ها با ما در یک سنگر جنگیدند، در نتیجه به این کشور‌ها سفر می‌کنم تا با مردمشان دیدار کنم، با خانواده‌های شهدای این کشور‌ها که در خاک سوریه به خون غلطیدند دیدار و به آنان هدایایی نمادین اهدا کنم. هدایای با دستخط کودکان سوری. همچنین دو اسب را هم به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اهدا خواهم کرد.»

طارق عبدالرحیم، دبیر کل جمعیت حمایت از اسب‌های اصیل عربی در سوریه نیز به خبرنگار روسیا الیوم گفت: «جنگ در سوریه تمام نشد، اما حق داریم به دنیا بگوییم همچنان نفس می‌کشیم و زندگی کردن حق ماست. اسب عربی نمادی از سرزمین شام و سوریه است، اسب عربی در شام بیانگر تاریخ و میراث تاریخی سوریه است و این اسب‌ها به رئیس‌جمهور و مردم روسیه هدیه خواهد شد، چون قدرتمندانه در کنار مردم سوریه ایستادند.»

خبرنگار ادامه داد: بر اساس اظهارنظر عدنان عزام این سفر هشت ماه متوالی به طول می‌انجامد و در طول سفر باید پنج هزار کیلومتر را با دو اسب که نام‌های «هالی شام» و «امنیت جولان» دارند، طی کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، عراق ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار