نماینده مردم سبزوار؛

آغاز عملیات اجرایی فاز نخست راه آهن سبزوار

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن سبزوار به سمت تربت حیدریه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

احداث راه آهن سبزوار با اعتبار 30 میلیارد تومانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از ابلاغ ساخت فاز اول ایستگاه راه آهن این شهرستان به پیمانکار خبر داد و گفت: موضوع ساخت راه آهن یکی از خواسته‌های دو دهه اخیر مردم سبزوار بوده که برخلاف آغاز عملیات ساخت از همان زمان، پیشرفتی نداشت و در قدم‌های اولیه باقی مانده بود.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۳ فعالیت احداث راه آهن سبزوار سرعت پیدا کرد و با اختصاص اعتبارات اولیه توانستیم زیرسازی مسیر راه آهن سبزوار را انجام دهیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسیر ۴۸ کیلومتری راه آهن سبزوار، گفت: در کیلومتر صفر تا شش که از شرایط غیرکوهستانی برخوردار است به دلیل داشتن اراضی معارض زیاد، کار به تاخیر افتاد، اما پارسال توانستیم با جذب اعتبار موردنیاز، معارض مسیر را برطرف کنیم.

سبحانی فر افزود: از ابتدای امسال عملیات کیلومتر صفر تا شش آغاز و قول مساعد داده شده است که در مدت پنج ماه آینده این مسیر به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه دو ایستگاه برای راه آهن سبزوار در محدوده روستای قره قلی و بلوار هشت بهشت شهر سبزوار احداث می‌شود، تصریح کرد: پیمانکار پروژه مشخص شد و طی چند روز اخیر با پیگیری‌های انجام شده، احداث فاز نخست پروژه راه آهن سبزوار ابلاغ شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده مسیر ۴۸ کیلومتری راه آهن سبزوار قابل بهره برداری باشد، گفت: راه آهن تنها به سبزوار ختم نمی‌شود و طرح اولیه فقط تا این شهرستان بود؛ ولی در سال ۹۶ تلاش کردیم تا در بودجه سال ۹۷ مصوب شد که مسیر راه آهن سبزوار به سمت بردسکن، خلیل آباد و کاشمر ادامه یابد و در نهایت به راه آهن تربت حیدریه متصل شود.

سبحانی فر افزود: همچنین با این مسیر به راه آهن جنوب به شمال کشور و از طرفی دیگر از ایستگاه جوین به اسفراین و بجنورد متصل می‌شود تا جنوب به شمال کشور را متصل کند.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

راه آهن سبزوار، مسیر اتصال ریلی جنوب به شمال کشور

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.