کمک‌ رسانی استان‌های معین به آموزش و پرورش خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز ارسال کمک‌های ۱۰ استان معین به آموزش و پرورش استان و شروع روند بازسازی ۱۰۶ مدرسه تخریب شده پس از فروکش کردن سیلاب در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، محمد تقی زاده ، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت:  استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، هرمزگان، اردبیل، کرمان، یزد، فارس و بوشهر با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش به عنوان ۱۰ استان معین خوزستان در امر بازساری فضا‌های آموزشی و کمک به ادامه تحصیل دانش آموزان سیل زده تعیین شدند.

وی افزود: کمک‌های غیرنقدی این استان‌ها در حال ارسال به استان خوزستان است و همکاران ما پس از دریافت و دسته بندی کمک‌ها نسبت به ارسال این کمک‌ها به مناطق سیل زده اقدام خواهند کرد.

تقی زاده بیان داشت: ۱۰۶ مدرسه تخریبی در استان وجود دارد که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و هم افزایی‌ها انجام گرفته بین ۱۰ استان معین خوزستان بلافاصله پس از فروکش کردن بحران سیل در خوزستان روند بازسازی مدارس تخریبی آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در هفته جاری جلسه کمیته بحران آموزش و پرورش خوزستان به ریاست نماینده ویژه وزیر و با حضور مدیران کل استان‌های معین در اهواز برگزار خواهد شد.

زینی وند، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: از سوی وزارت آموزش و پرورش ۵۰۰ میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب به دانش آموزان مناطق سیل زده استان خوزستان اختصاص پیدا کرد. امروز در تمامی مدارس استان خوزستان از مراکز پیش دبستانی تا مدارس مقطع متوسطه، فعالیت آموزشی آغاز شد.

وی افزود: فعالیت‌های آموزشی در مدارس مناطق سیل زده استان از امروز تا پایان اردیبهشت ماه ادامه پیدا می‌کند، و دانش آموزان مدارسی که در حال حاضر به علت سیلاب امکان بهره برداری از مدرسه آن‌ها وجود ندارد، به شیف مخالف سایر مدارس منتقل می‌شوند یا با استفاده از ظرفیت‌های خالی دیگر مدارس به تحصیل ادامه می‌دهند.

زینی وند ادامه داد: ۵۰۰ میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب به دانش آموزان مناطق سیل زده استان خوزستان اختصاص پیدا کرد تا امکان حضور تمامی دانش آموزان مناطق سیل زده و روستایی در کلاس‌های درس فراهم شود و دانش آموزانی که مدارس آن‌ها در اختیار ستاد‌های اسکان قرار گرفته است در مدارس همجوار و نزدیک فعالیت‌های آموزشی خود را استمرار می‌بخشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص دانش آموزان پایه دوازدهم گفت: برای دانش آموزان پایه دوازدهم امروز جلسه‌ای برگزار می‌شود که این جلسات طی روز‌های آینده نیز ادامه پیدا می‌کند و با برنامه ریزی‌هایی که انجام می‌شود، در اولین فرصت کلاس‌های آموزشی تقویت بنیه علمی ویژه دانش آموزان سال آخر برای جبران ساعات آموزشی با حضور اساتید برجسته کشور و مولفین کتاب‌های درسی برگزار شود.

زینی وند با اشاره اختصاص سهمیه به دانش آموزان مناطق سیل زده برای کنکور سال ۹۸ تصریح کرد: کمیته‌هایی ایجاد شده است که در حال بررسی این موضوع هستند و ما هم امیدواریم که به دانش آموزان پایه دوازدهم مناطق سیل زده که با وقفه تحصیلی رو به رو شدند و از امکان حضوردر کلاس‌های درس محروم ماندند، سهمیه‌ای در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول بیان داشت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان نیز تمامی تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز مدارس سراسر استان را در اختیار مناطق و نواحی آموزش و پرورش قرار داده است و در شهرستان‌هایی از جمله سوسنگرد که نیاز به کانکس وجود داشت، این کانکس‌ها را به عنوان فضا‌های آموزشی جایگزین برای تحصیل دانش آموزان ارسال کرده است.

زینی وند در پایان گفت: در مدارس آبادان و خرمشهر طی هفته‌های گذشته فعالیت آموزشی برقرار بوده است و تعطیلی امروز در مدارس این دو شهرستان به دلیل اعلام شرایط ویژه و مد بوده است.

انتهای پیام/م

بازگشایی مدارس خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.