معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

احیای محور قدیمی و تاریخی خر‌م‌آباد به معمولان/ ساخت ۶ کیلومتر تونل در محور صعب‌العبور لرستان

خادمی گفت: هدف اصلی ما احیای محور قدیمی و تاریخی خر‌م‌آباد - معمولان است که این محور صعب‌العبور ۶ کیلومتر تونل نیاز دارد.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه مطالعات  ایجاد مسیر دایمی برای محور معمولان به خرم‌آباد از سوی کارشناسان و متخصصان خبره در حال انجام است، گفت: کارشناسان و پیمان‌کاران با استفاده از پهباد‌های دقیق اقدام به نقشه‌برداری از محور‌های مسیر خرم‌آباد - معمولان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف ما آن است که محور قدیمی و تاریخی خرم‌آباد به معمولان را احیا کنیم، گفت: ممکن است در برخی از مناطق این محور دچار ریزش شود و ما مجبور شویم آن را تخریب کنیم، اما امیدواریم با استفاده از نیرو‌های راهداری و پیمانکاران خبره بتوانیم این محور جدید را هرچه سریعتر بسازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بلافاصله بعد از تکمیل مطالعات ساخت محور خرم‌آباد به معمولان آغاز می‌شود، گفت: ساخت این محور بسیار سنگین است و با توجه به آنکه در مسیر‌های صعب‌العبور و کوهستانی قرار دارد باید در برخی از مناطق اقدام به ایجاد تونل و یا پل کنیم.


بیشتر بخوانید: بازگشایی مسیر قدیمی معمولان-خرم‌آباد تا ۴۸ ساعت آینده/ انفجار برای بازگشایی مسیر مسدود شده در پل دختر


خادمی توضیح داد: طبق مطالعات انجام شده برای ساخت این مسیر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در طول این محور ۶ کیلومتر باید تونل ساخته شود که همین امر کمی زمان‌بر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران برای بازگشایی محور‌های مسدود شده در خرم‌آباد و یا سایر مناطق سیل‌زده فعلا درخواست پول و یا هزینه نکرده‌اند، گفت: تمام نیرو‌های راهداری و سپاه بدون هیچ چشم‌داشتی و تنها از سر خیرخواهی اقدام به ساخت محور‌های جدید و یا بازگشایی محور‌های مسدود شده کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: محور قدیمی خرم‌آباد به معمولان که باعث کوتاه شدن مسیر دسترسی به روستا‌های اطراف می‌شد با استفاده از قرارگاه خاتم‌الانبیاء و پیمانکاران خبره ظرف مدت دو هفته ساخته شد و هم اکنون این مسیر برای تردد اهالی روستا‌های اطراف و همچنین نیرو‌های امدادرسانی بازگشایی شده است.

خادمی یادآوری کرد: این محور‌ها هم اکنون برای عبور کامیون‌های ترانزیتی امکان‌پذیر نیست و امیدواریم تا ظرف چند ماه آینده بتوانیم مسیر‌های جدیدی برای عبور کامیون‌های ترانزیتی فراهم کنیم.

منتظر کاهش سطح آب در اهواز و خوزستان هستیم

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه بخش زیادی از مسیر‌های جنوب اهواز و آبادان به دلیل بارندگی‌های سیل‌آسا زیر آب رفته‌اند، گفت: تمامی دشت‌های شمال اهواز، دزفول، اندیمشک جمع‌آوری شده و خوشبختانه سطح آب در این مناطق کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه با کم شدن سطح دبی آب‌ها آغاز بازگشایی محور‌های مسدود شده در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تمام نیرو‌های راهداری و نیرو‌های امدادرسانی در تلاش هستند که با ایجاد سیل‌بند‌ها بتوانند مانع ورود آب به سطح شهر‌ها و یا محله‌ها شوند.

خادمی تأکید کرد: مسیر‌های ارتباطی به سمت شادگان و اهواز و برخی از محور‌های تخریب شده هنوز بازگشایی نشده و به دلیل آنکه سطح آب بر روی جاده‌ها قرار دارد باید منتظر باشیم که میزان آب گرفتگی کاهش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید در این مناطق نیرو‌های مردمی و همچنین نیرو‌های امدادرسانی فعالیت و همکاری بیشتری داشته باشند تا هرچه سریعتر بتوانیم محور‌های مسدود شده را بازگشایی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار