افزایش بهره وری منابع وعوامل تولید به ویژه آب از اهداف مهم بخش کشاورزی است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:افزایش بهره وری منابع وعوامل تولید به ویژه آب از اهداف مهم بخش کشاورزی است.

افزایش بهره وری منابع وعوامل تولید به ویژه آب از اهداف مهم بخش کشاورزی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع پایه به ویژه آب، عرصه‌های منابع طبیعی و بستر‌های تولیدی در چارچوب توسعه پایدار از اهداف مهم و بلند مدت بخش کشاورزی در استان است.

غلامعلی مرادی با تبیین اهداف بلندمت توسعه پایدار بخش کشاورزی در استان افزود: افزایش ضریب خود اتکایی درمحصولات راهبردی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی، مشارکت در احیاء دریاچه ارومیه، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با فناوری‌های برتر از دیگر اهدافی است که سازمان جهاد کشاورزی استان در اولویت برنامه‌های اجرایی خود در سال جاری قرار داده است.
 
مرادی همچنین ترغیب فعالین بخش کشاورزی در خصوص بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی به عنوان مشاور در مراحل مختلف تولید و همچنین ارتقای شاخص‌های آموزشی و ترویجی و فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت تعاونی‌های تولید در بخش کشاورزی را از دیگر اهداف بلند مدت در بخش کشاورزی استان ذکر کرد.
 
وی گفت: توسعه صادرات و مدیریت بازار محصولات کشاورزی، اعمال مدیریت جامع در حوزه بخش کشاورزی از تولید تا مصرف، تدوین الگوی کشت، حمایت از توسعه روش‌های کشت بافت برای تکثیر گونه‌های مقاوم و کم مصرف با ارزش افزوده بالاتر، مهار و ذخیره سازی آب‌های سطحی و گسترش شبکه آبیاری و زهکشی و روش‌های نوین آبیاری نیز از راهبرد‌های بلند مدت توسعه پایدارکشاورزی در استان است که دراولویت کار‌های اجرایی سازمان قرار دارد.
 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دانش بنیان ساختن کشاورزی و توانمندسازی منابع انسانی و نوسازی ساختار تحقیق، آموزش و ترویج کشاورزی، در کنار ارتقای امنیت غذایی، سلامت و غنی سازی محصولات کشاورزی به منظورتولید محصولات ارگانیک و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی نیز در دستور کار سازمان قراردارد.
 
مرادی اضافه کرد: ارتقای معیشت ساکنان مناطق مرزی از طریق توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی، توجه به کسب و کار‌های بخش کشاورزی در اشتغال و ارزش افزوده و توسعه کشاورزی قرار دادی در رونق اقتصادی استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
 
این مسئول تاکید کرد: ایجاد و توسعه دامداری‌های بزرگ مقیاس به منظورافزایش تولید محصولات گوشتی و پروتئینی و تامین نیاز‌های کارخانجات لبنی استان، ایجاد شهرک‌های کشاورزِی، تهیه نقشه جامع اطلاعات کشاورزی، ایجاد وتکمیل زنجیره‌های ارزش تولیدات کشاورزی نیز از دیگر اهداف بلند مدت سازمان جهاد کشاورزی است که در سالی که مزین به شعار رونق تولید است با جدیت دنبال می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

لزوم افزایش بهره وری در بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.