مهار یک سیلاب دیگر در سد دز

مدیر دفتر منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از مهار یک سیلاب دیگر در سد دز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، داریوش بهارلویی، مدیر دفتر منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: از ساعات اولیه بامداد ۳۰ فروردین ماه در پی بارش‌های بیش از ۳۰ میلی متری در حوضه دز، روند کاهشی ورودی آب به این سد متوقف و جریان ورودی آب فزونی گرفت.

وی افزود: اوج دبی سیلابی در اواسط روز به حدود یک هزار و ۸۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسید که با تمهیدات و پیش بینی‌هایی که از قبل در خصوص مهار سیلاب این رودخانه در نظر گرفته شد، تمام حجم ورودی سیل در مخزن سد تسکین یافت و از افزایش میزان خروجی جلوگیری شد.

بهارلویی تصریح کرد: در حال حاضر سیاست بهره برداری از سد‌های خوزستان که در کارگروه تخصصی مدیریت آب متشکل از کارشناسان خبره حوزه مهندسین مشاور و اساتید دانشگاهی در سازمان آب و برق خوزستان شکل گرفته است، کاهش روند خروجی‌ها و جلوگیری از تشدید سیلاب دشت هاست.

این مقام مسئول تصریح کرد: تمام اتفاقات منابع آبی در این کارگروه ویژه به صورت روزانه رصد و تصمیم‌های متناسب با شرایط گرفته می‌شود و نکته ویژه و خاص مهار این سیلاب در پر بودن ظرفیت سد‌ها این مهم ظرافت و حساسیت و محاسبات دقیقی را نیاز دارد که در این سیل منجر به نتایج مناسبی شد.

انتهای پیام/م

قابلیت سد دز در مهار سیلاب

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.