سرپرست استانداری گلستان :

بیشترین خسارت سیل علاوه بر مردم به شبکه های راه ،آب و برق و گاز است .

سرپرست استانداری گفت :سیل یشترین خسارت را به مردم و همچنین به شبکه‌های راه، آب، برق و گاز وارد کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان میرمحمد غراوی  سرپرست استانداری در دیداربا مدیرکل اطلاعات استان گفت: اگر امنیت در هر کشوری مشکلی پیدا کند همه بخش‌های زندگی مردم با مشکل مواجه خواهد شد واین امنیت به صورت کامل در کشور ما برقرار است و همه دستگاه‌های اجرایی به راحتی می‌تواند برای ارائه خدمات برنامه‌ریزی کنند.

غراوی  در خصوص اقدامات نهادهای مختلف در حادثه سیل استان گفت: در زمان بحران سیل یکی از موضوعاتی که به ما کمک فراوانی کرد، حضور نیرو‌های نقشه برداری ستاد کل نیرو‌های مسلح در استان بود که همواره منطقه را نقشه برداری و در اختیار مدیران قرار می‌داد که این به موضوع امدادرسانی کمک فراوانی می‌کرد.
 
غراوی گفت: از امروز مرحله مقابله با سیل در استان گلستان پایان یافته و مرحله ارزیابی و برآورت خسارت در استان آغاز شده که بیشترین خسارت به مردم وارد شده و شبکه‌های راه، آب، برق و گاز نیز خسارت‌های فراوانی دیده است.

وی گفت: بارندگی شدید سبب شد که ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون مترمکعب روان‌آب از شرق به غرب در استان گلستان جاری شود که بیشتر از حجم سد‌های استان است و حجم رود‌های قره‌سو و گرگانرود هم تنها ۱۵۰ میلیون مترمکعب است.

سرپرست استانداری گلستان افزود: اما اقداماتی را در همان زمان انجام دادیم و آب را به زمین‌های اطراف منحرف کردیم تا مردم خسارت کمتری ببینند و تلفات انسانی را بسیار کاهش دادیم.

غراوی در پایان گفت: سد نرماب ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر منابع مالی آن پارسال تامین و این سد تکمیل می‌شد حجم آب کمتری به گرگان‌رود وارد می‌شد، اما باید در نظر داشت که بودجه دولت در مجلس تصویب می‌شود و همین بودجه مصوب نیز بخش زیادی از آن تخصیص نمی‌یابد.

انتهای پیام/گ
 

صحبت های غراوی سرپرست استانداری گلستان

برچسب ها: حوادث ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.