رئیس سازمان چای در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آغاز برداشت برگ سبز چای از هفته اول اردیبهشت/ وقوع سیل اخیر خسارتی به باغات چای وارد نکرد

جهان‌ساز از آغاز برداشت برگ سبز چای از هفته اول اردیبهشت خبر داد و گفت: امسال با افزایش ۲۰ درصدی، تولید به ۱۲۵ هزار تن می‌رسد.

آغاز برداشت برگ سبز چای از هفته اول اردیبهشت/ وقوع سیل اخیر خسارتی به باغات چای وارد نکردحبیب جهان ساز، رئیس سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز برداشت برگ سبز چای از هفته اول ادیبهشت خبر داد و گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب در سال زراعی جدید پیش بینی می‌شود که خرید تضمینی برگ سبز چای با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۲۵ هزارتن برسد.

وی با اشاره به اینکه اخیرا شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای را اعلام کرده است، افزود: در سال زراعی جدید نرخ خرید تضمینی برگ سبز درجه یک با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۳۷۵ و برگ سبز درجه ۲ با رشد ۲۱ درصدی یک هزار و ۸۴۹ تومان اعلام شده است.

جهان ساز با اشاره به اینکه قیمت تضمینی برگ سبز چای به معنای ارزش واقعی محصولات نیست، بیان کرد: در تمامی محصولات کشاورزی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای به معنای ارزش واقعی محصول در بازار نیست چرا که با توجه به قیمت چای خشک در بازار، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یا تغییرات نرخ ارز قیمت برگ سبز با نرخ‌هایی بالاتر از کشاورزان در بازار آزاد خریداری می‌شود.


بیشتر بخوانید: صادرات ۱۴ هزار تن چای در ۱۰ ماهه امسال/مشکلی در عرضه چای نداریم


رئیس سازمان چای درباره تاثیر بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر در میزان خسارت باغات چای گفت: بارندگی‌های اخیر نه تنها خسارتی به باغات چای استان گیلان وارد نکرده است، بلکه در نفوذ پذیری آب‌های زیر زمینی و تولید چای تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به پوشش اراضی شیبدار باغات چای، بارندگی‌های اخیر خسارتی به استان گیلان وارد نکرده است چرا که تمامی اراضی شیبدار منتهی به شهر‌ها و آبادی‌ها پوشیده از باغات چای است که این امر به تثبیت خاک و نفوذ پذیری آب کمک می‌کند.

جهان ساز در پایان درباره آخرین وضعیت قیمت چای خشک در بازار تصریح کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز، قیمت چای خشک در بازار عمده فروشی و خرده فروشی افزایش یافته است به طوریکه هم اکنون به طور متوسط هر کیلو چای خشک با نرخ ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار