همزمان با هفته گرافیک؛

گالری «وَرد» بهرام کلهرنیا افتتاح می‌شود

بهرام کلهرنیا گرافیست پیشکسوت در هفته جهانی گرافیک،گالری خود را افتتاح می‌کند.

گالری «وَرد» بهرام کلهرنیا افتتاح می‌شودبهرام کلهرنیا از پیشکسوتان عرصه گرافیک درباره گالری «وَرد» که نخستین گالری خصوصی او به شمار می رود به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: افتتاحیه این گالری همزمان با اختتامیه هفته گرافیک و در روز سیزدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود. در نخستین روز کاری گالری «وَرد»، گروهی از پیشگامان گرافیک و طراحان جوان، پوسترهای خود با موضوع زن و مرد را به نمایش خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه روزهای زیادی برای یافتن ایده و خلق آثار جدید و مفهومی صرف شده است، افزود: پوسترهای نمایشگاه با تکنیک خاص و به صورت چاپ ویژه روی پارچه خواهد بود، در حال حاضر اکثر گالری های فعال، به دنبال نمایش آثار فاخر هنری هستند و یا در سالهای اخیر یک تفکر پژوهشی هم به کار برخی از آنها اضافه شده است که این کار را از این بابت انجام میدهند که آثار هنرمند یا افرادی را گردآوری و تحلیل کنند.

کلهرنیا ادامه داد: ما در گالری خودمان هیچ کدام از این کارها را انجام نخواهیم داد و یک وظیفه سخت تری را برای خود انتخاب کرده ایم. حدود یکسال من تلاش کردم تا بتوانم رگ و ریشه این تفکر را به کمک دوستانم شکل دهم. ما دنبال جریان سازی در هنرهای تجسمی هستیم، به همین دلیل دوستان به صورت گروه های مختلف از جمله گرافیک، تصویرسازی، خط به صورت کلاسیک و نوعی، نقاشی، چاپ های دستی و... دورهم جمع شده و درباره بخش های مختلف کار نظر می دهند.

عضو سابق هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک گفت: اعضای این گروه ها که شامل پیشکسوتان و جوانان هر رشته هستند با همفکری و تبادل نظرات،  ایده ای ارائه می دهند که طی آن اندیشه یک هنرمند ایرانی در اثرش رویت شود. ماحصل این دورهمی ها هم ایده نمایشگاه آینده است. البته شاید در نمایشگاه اول، جزئیات طرح کلی خیلی به چشم نیاید اما همین که دو ریشه ای بودن جهان مثل سیاه و سفید، نور و تاریکی، زن و مرد و... که در مدنیت های شرقی به ویژه ما ایرانی ها محبوبیت داشته است را محور کار قرار داده اند، اقدامی نوین و طرح جدید بوده است.

وی افزود: تاکنون هنرمندان ما به صورت انفرادی در آتلیه هایشان کار می کردند اما پس از این به صورت تیمی کار می کنند که باعث به وجود آمدن مشترکات بسیار بین آنها خواهد شد. این هنرمندان از تعریف های مدرسه ای هنرها جدا می شوند و  رشته ها را به هم نزدیک می کنند.

کلهرنیا خاطر نشان کرد: ما در جهانی زندگی می کنیم که دیوار بین هنرها فروریخته است. گرافیست برای کارش از عکس استفاده می کند، نقاشی سوژه عکاس می شود و... بنابراین باید بگویم ما در گالری ورد به این یکپارچگی هنر نزدیک شده ایم و در تلاش هستیم که خوراک محتوایی آن را هم خوب ورز دهیم تا یک ایده بزرگتر و اجتماعی تری را به وجود آوریم.

گفتنی است گالری ورد با مدیریت بهرام کلهرنیا، روز سیزدهم اردیبهشت ماه با حضور اهالی تجسمی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.