عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی واردکنندگان سودجو مانع از رونق تولید محصولات کشاورزی می‌شوند

اسدی گفت: فشار برخی واردکنندگان بر دولت باعث کاهش حمایت از تولید و رونق محصولات کشاورزی شده است.

افزایش بهره وری و ایجاد زیرساخت های لازم امری مهم در تحقق شعار سالمسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان  رونق تولید اظهار کرد:  طی سال های اخیر، مسئولان دولتی  حمایت چندانی از بخش کشاورزی و جامعه کشاورزان نداشتند که در نهایت این امر موجب شد تا بخشی از نیاز کشور از طریق واردات تامین شود، در حالیکه با حمایت از بخش کشاورزی دیگر نیازی به واردات مواد غذایی نبود.

وی افزود: امروز شرایط اقتصادی بدان معناست که مسئولان تنها در حد حرف و شعار به فرمان و معنویان مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی عمل می‌کنند.

اسدی با اشاره به عوامل موثر در تحقق شعار سال در بخش کشاورزی گفت: عزم و اراده کشاورزان و تولیدکنندگان برای تلاش بیشتر در فعالیت‌های کشاورزی، افزایش بهره وری و تولید در واحد سطح و همچنین همکاری دولت با جامعه کشاورزان در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای افزایش بهره وری، کاهش یا قطع واردات و افزایش کیفیت محصولات غذایی در راستای تحقق شعار سال یک ضرورت به شمار می‌رود که طبق سنوات گذشته کشاورزان در انجام فرمایش مقام معظم رهبری پیش قدم خواهند شد و در مقابل با توجه به اشرافی که در این بخش دارم نمی‌توان امیدوار بود که دولت این مسیر را طی کند.


بیشتر بخوانید: نقش روستا‌ها در افزایش رونق تولید کشور/ از لزوم توسعه تولیدات سنتی تا راه اندازی صنایع تبدیلی


عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ادامه داد: عملکرد دولت در چند سال گذشته نشان می‌دهد که مسئولان نگاه تولیدگرایانه به محصولات داخلی ندارند چرا که متاسفانه در بخش کشاورزی واردکنندگانی هستند که با تشکیل لابی و رایزنی‌هایی بر دولت فشار می‌آورند که به همین خاطر شاهد کاهش حمایت از جامعه کشاورزان و تولیدکنندگان هستیم، با تداوم این روند برخی واردکنندگان سودجو مانع از رونق تولید محصولات کشاورزی خواهند شد.

به گفته وی، اجرای فرمایش مقام معظم رهبری برای تحقق شعار سال مستلزم عزم و اراده جدی کشاورزان و مسئولان بخش کشاورزی است که متاسفانه سیاست مسئولان در چند سال اخیر در پرداخت بهای کشاورزان، کاهش سهم دولت از حق بیمه محصولات کشاورزی، عدم پرداخت به موقع مطالبات و حمایت از کشاورزان خسارت دیده در بلایای طبیعی بیانگر کم لطفی و عدم حمایت ویژه از جامعه کشاورزی است.

اسدی در پایان با انتقاد از کم لطفی مسئولان به جامعه کشاورزی تصریح کرد: تا زمانیکه حمایت از کشاورزان تنها در حد شعار باشد، در تولید محصولات کشاورزی رونقی حاصل نخواهد شد و همانند سنوات گذشته فرمایشات مقام معظم رهبری در حدی که باید، اجرا نخواهد شد.

انتهای پیام/

مسئولان نگاه تولیدگرایانه به محصولات داخلی ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی چی؟ دولت کجاست پس؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۶:۴۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای عزیز وارد نمی کنید، حداقل صادر هم نکنید تا پرتقال و سیب 16000تومان نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
الان بازهم خوبه.شما اجازه بدید وزارت بازرگانی از وزارت صنعت جدابشه اونوقت میبینید واردات چه مصیبتی وبلایی سرتولید و مملکت و کشاورز میاره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
پس دولت چکاره ست چرا جلوی اینارو نمیگیره؟؟؟
Canada
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر کس که هست اسم اش را اشکار کنید تا نفوذی و جاسوس .خاین .مرد رند .فرصت طلب شناسایی بشه
آخرین اخبار