فلاحت پیشه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

تشکیل کمیته‌ای برای رونق تولید در کمیسیون امنیت ملی مجلس

رئیس کمیسیون سیاست خارجی گفت: برای حمایت از رونق اقتصادی، کمیته امنیت اقتصادی را در کمیسیون امنیت ملی تشکیل دادیم.

تشکیل کمیته‌ای برای رونق تولید در کمیسیون امنیت ملی مجلسحشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات این کمیسیون در جهت رونق تولید، گفت: برای حمایت از رونق اقتصادی، کمیته امنیت اقتصادی را در کمیسیون امنیت ملی تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون سیاست خارجی مجلس سال گذشته از میانه تیرماه تا پایان سال، حدود ۱۸ سفر استانی داشت افزود: ما در اغلب این سفر‌ها جلساتی را با فعالان اقتصادی برگزار کردیم و بخشی از اقدامات فعالان اقتصادی استان‌ها را که به حوزه سیاست خارجی، روابط بین الملل کشور و سفارتخانه‌ها مربوط بود، بررسی کردیم.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: در برخی موارد اختلاف نظر دستگاه‌ها باعث می‌شد که تولید یا کار اقتصادی در جایی از کشور متوقف شود، که کمیسیون امنیت ملی به چنین مواردی ورود کرد و یکی از نمونه‌های آن را می‌توان موضوع اختلاف نهاد‌های نظامی با شیلات در چابهار دانست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: این کمیسیون می‌تواند با هدف رفع موانع امنیتی و دولتی از چرخه تولید به جریان امور برخی دستگاه‌های پرقدرت و با نفوذ که مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند، ورود کند.

وی بیان کرد: همچنین کمیسیون امنیت ملی خود را موظف می‌داند در صورت عدم رفع مشکلات این چنینی از سوی این نهاد‌ها موضوع را با مقام معظم رهبری مطرح کند تا با نظر ایشان مشکلات حل شود.

فلاحت‌پیشه گفت: قانون برنامه ششم توسعه مسئولیت‌هایی را در زمینه بهبود و رونق اقتصاد بین‌الملل بر عهده وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های مربوطه در زمینه بین‌المللی قرار داده است که این کمیسیون با توجه به مسئولیت‌های تعریف شده، نظارت جدی را بر اجرای هرچه بهتر این امور را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۱:۲۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
تشکیل کمیسیون ! کمیته ! فراکسیون ! همایش! گرد همایی ! گفتمان ! سمینار ! جلسه ! و..و..و... یاد یه ضرب المثل قدیمی رو تداعی می کنه « آفتابه و لگن هفت دست ، شام و ناهار هیچی » ....
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۰:۲۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام اگر واقعا هدفتا ن رونق تولید و استقلال کشور است ، حذف نقدینگی اعم از ریال و سکه و ارز رادر ذستور کار قرار دهید و دلالی پولی را ( تعویض پول با پول و کسب سود ) را از چرخه اقتصاد حذف کنید . اگر شبهاتی جهت چگونگی اجرا هم دارید بنده درخدمت هستم . لذا تا میکروب ذخیره سازی ارز و سکه و اسکناس در منازل و دلالی ها از بین نرود امیدی به توسعه تولید نیست
آخرین اخبار