رئیس سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واردات ۹۲ هزار رأس گوسفند زنده از رومانی/ محدودیتی در واردات آلایش خوراک دام وجود ندارد

رفیعی پور گفت: بنابر آمار تا ۱۹ فروردین، ۹۲ هزار رأس گوسفند زنده از کشور رومانی حمل و کشتار شده است.

واردات ۹۲ هزار رأس گوسفند زنده از رومانی/ محدودیتی در واردات آلایش خوراک دام وجود نداردعلیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضع میزان واردات گوشت قرمز اظهار کرد: علی رغم اختصاص ارز نیما به واردات، میزان واردات گوشت قرمز در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: بنابر آمار تا ۱۹ فروردین، ۹۲ هزار راس گوسفند زنده به مقصد کشتارگاه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان از کشور رومانی حمل و کشتار شده است.

رفیعی پور تا ۱۹ فروردین میزان مجوز بهداشتی واردات گوشت گوساله ۴ هزارتن، گوشت گوسفند ۸ تن و مرغ منجمد ۳۵ تن اعلام کرد.


بیشتر بخوانید: اختصاص ارز نیما به واردات تأثیری بر نوسان قیمت گوشت نداشت/ توزیع روزانه ۱۳۰۰ تن مرغ گرم با نرخ مصوب در تهران


رئیس سازمان دامپزشکی درباره آخرین وضع واردات مرغ بیان کرد: هم اکنون مقادیری مرغ از ترکیه وارد شده است و ادامه واردات از ترکیه و برزیل به مرور انجام می‌شود.

وی میزان مجوز بهداشتی واردات گوشت گوساله و گاومیش را ۲۵۴ هزارتن اعلام کرد و گفت: مجوز واردات بهداشتی برای ۱۱۸ هزارتن گوشت گوسفند، ۲۲ هزارتن گوشت مرغ و یک میلیون و ۳۸۰ هزار راس دام زنده کشتاری صادر شده است که تا کنون ۳۹ هزارتن گوشت گوسفندی و ۷۳ هزارراس دام زنده کشتاری ترخیص شده است.

رفیعی پور درباره آخرین وضعیت واردات آلایش خوراک دام بیان کرد: بحث واردات آلایش خوراک دام از کشور‌های که دام کشتار می‌شود، طبق قوانین و ضوابط دامپزشکی بلامانع است و تنها بحث تعرفه مطرح است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه واردات احشا و آلایش خوراک دام هیچ محدودیت و ممنوعیتی ندارد، گفت: براین اساس تمامی واردکنندگان طبق قوانین و ضوابط بهداشتی و تعرفه می‌توانند اقدام به واردات کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان با بیان اینکه هیچ مشکلی در کیفیت گوشت و مرغ وارداتی وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه آنکه گوشت و مرغ وارداتی به محض ورود به کشور از نظر بهداشتی، کیفیت نمونه برداری و آزمایش می‌شود و پس از تایید آزمایشگاه اجازه عرضه به بازار داده می‌شود، از این رو جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

جای هیچ‌گونه نگرانی در کیفیت گوشت و مرغ وارداتی وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوب اینا چون زشتن قیمتشونم پایینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
لا اقل دمشون قیچی میکردین تا شکلشون بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
من اصلا دوست ندارم گوشت اینارو بخورم خودم میرم از شهرستان گوسفند میخرم سر میبرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
حالا ا دست این گوسفندای دم دراز کجا بریم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
92 هزار!!!!!!!لابد همشونم دم درازن؟
آخرین اخبار