فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اجتناب وزارت ارشاد از همکاری برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب

عضو شورای شهر تهران گفت: وزارت ارشاد به تشخیص خودش نمایشگاه کتاب را در مصلی تهران برگزار کرده است.

اجتناب وزارت ارشاد از همکاری برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتابمجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به منظور برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب ایجاد شده تا برگزاری آنها در داخل شهر موجب ترافیک نشود، گفت: به واسطه توسعه جمعیت در مناطق شمالی تهران عملا برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در مجتمع سئول باعث ترافیک در اتوبان چمران می‌شود و در نهایت این ترافیک به خیابان‌های اطراف هم سرایت می‌کند.


بیشتر بخوانید؛ شهرداری چه وظیفه ای دارد که برای کار فرهنگی هزینه کند؟


عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس قانون مکلف کرد که نمایشگاه‌ شهر آفتاب به محل برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب تبدیل شود و کم مخاطب‌ها هم در داخل شهر برگزار شوند.

وی با بیان اینکه این کار کوتاه مدت بود و الزام اجرایی پیدا نمی‌کرد، ادامه داد: نمایشگاه سئول در رقابت با نمایشگاه شهر آفتاب قرار گرفته و سعی می‌کند با قیمت شکنی برگزار کنندگان نمایشگاه را به سوی خود جذب کند.

فراهانی با بیان اینکه راه حل پیشنهادی شورای پنجم این بود که بتوان از طریق یک شرکت مشترک بین نمایشگاه سئول و شهر آفتاب به توافق برسیم، گفت: از این طریق سهام آنها به نسبت سرمایه‌گذاری بین هر دو سهامدار که شهرداری و وزارت صنعت هستند تقسیم می‌شود و طبیعی است که شرکت خودش تشخیص می‌دهد که نمایشگاه پرمخاطب در شهر آفتاب برگزار شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهر آفتاب ظرفیت مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب دارد، گفت: دولت و وزارت صنعت برای اجرای این مصوبه به شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فشار می‌آورند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران گفت: وزارت ارشاد همکاری لازم را انجام نداده و به تشخیص خودش نمایشگاه کتاب را در مصلی تهران برگزار کرده است.

انتهای پیام/

برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول باعث ترافیک در اتوبان چمران می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار