نمایش جدیدترین ناو جنگی چین همزمان با هفتادمین سال تاسیس نیروی دریایی این کشور

یکی از فرماندهان ارشد چین اعلام کرد پکن هفته آینده در هفتادمین سالگرد بنیانگذاری نیروی دریایی این کشور از ناوهای جنگی جدید و زیردریایی‌های اتمی رونمایی خواهد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کیو یانپنگ، فرمانده ارشد نیروی دریایی چین امروز شنبه اعلام کرد در رزمایشی که هفته آینده همزمان با هفتادمین سال تاسیس نیروی دریایی چین برگزار می‌شود جدیدترین ناو جنگی این کشور شاملی زیردریای و ناوشکن به نمایش گذاشته می‌شود.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حال بررسی طرح جامع ارتقای ارتش آزادی‌بخش خلق چین است و در این راستا، علاوه بر توسعه تجهیزات جنگی، حضور ارتش این کشور در دریای چین جنوبی و محدوده تایوان را افزایش می‌دهد. نیروی دریایی چین یکی از اهداف کلیدی برنامه نوسازی بوده است. این کشور در نظر دارد قدرت خود را از سواحل دور کند و مسیر‌های تجاری دریایی را توسعه بخشد.

این فرمانده نیروی دریایی چین با اشاره به اینکه رزمایش نظامی روز سه شنبه هفته جاری برگزار می‌شود گفت: در این رزمایش ۳۲ کشتی و ۳۹ هواپیما شرکت خواهند داشت و احتمالا رئیس جمهور شی نیز از نزدیک بر این رزمایش نظارت داشته باشد.

وی افزود: در این رزمایش کشتی‌ها و هواپیما‌های نیروی دریایی پی ال‌ای شرکت دارند. ناو هواپیمابر لیائونینگ، زیردریایی‌های اتمی، انواع جدید ناوشکن و همچنین هواپیما‌های جنگنده نمایش داده می‌شود.

آخرین جنگ‌های دریایی چین در سال ۱۹۷۴ و ۱۹۸۸ با ویتنامی‌ها در دریای چین رخ داد، هرچند این جنگ‌ها درگیری‌های ناگهانی و در مقیاس کوچک بودند. در ماه گذشته میلادی، هزینه‌های دفاعی پکن ۷.۵ درصد افزایش یافت که این مقدار نسبت به سال گذشته میلادی کاهش داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار