مرگ‌ومیر بالای زنان سیاهپوست در آلابامای آمریکا به سبب نداشتن بیمه درمانی

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد زنان سپاهپوست در ایالت آلاباما که بالاترین آمار مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به سرطان دهانه رحم را در آمریکا دارند، از فقدان بیمه درمانی رنج می‌برند.

مرگ‌ومیر بالای زنان سیاهپوست در آلابامای آمریکا به سبب نداشتن بیمه درمانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد زنان سپاهپوست در ایالت آلاباما که بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان دهانه رحم را در آمریکا دارند، از فقدان بیمه درمانی رنج می‌برند.

این سازمان در پایگاه اینترنتی خود نوشت: نزدیک به ۲۸ میلیون نفر در آمریکا فاقد بیمه هستند. در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ دیده بان حقوق بشر به بررسی مستند وضع زندگی زنان فاقد بیمه و موانع دیگر برخورداری از مراقبت‌های درمانی در بخش‌هایی از ایالت آلاباما پرداخت -- و اینکه این موانع چگونه به بالا رفتن آمار مرگ و میر‌های قابل پیشگیری بر اثر سرطان دهانه رحم منجر شده است.

هیچ زنی نباید بر اثر ابتلا به این بیماری که بسیار قابل پیشگیری و قابل درمان است، جان خود را از دست بدهد. اما حدود ۴۲۰۰ زن هر ساله در آمریکا بر اثر این بیماری جان می‌بازند، و احتمال مرگ و میر زنان سیاهپوست بر اثر این نوع سرطان بیش از گروه‌های نژادی و قومی دیگر است. احتمال اینکه زنان سیاهپوست بر اثر بیماری سرطان دهانه رحم جان خود را از دست بدهند در مقایسه با زنان سفیدپوست در آمریکا ۱.۵ برابر بیشتر است و در آلاباما -- که بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را در این کشور دارد -- این نسبت تقریبا دو برابر است.

این فقط یک نگرانی بهداشت عمومی نیست -- تحقیقات نشان داد الگو‌های تفاوت نژادی، نابرابری، و محرومیت همگی در شکل‌گیری محیطی نقش دارند که در آن احتمال برخورداری زنان سیاهپوست از خدمات مراقبت‌های بهداشتی تولید مثلی و مراقبت‌های تکمیلی که برای جلوگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم و درمان این بیماری به آن نیاز دارند، کمتر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار