۱۲۶ هزار تن میوه گرمسیری در سیستان و بلوچستان برداشت شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۶ هزار تن انواع میوه گرمسیری سال گذشته از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

۱۲۶ هزار تن میوه گرمسیری در سیستان و بلوچستان برداشت شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک هفت هزار و ۶۹۶ هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان به کشت انواع میوه گرمسیری اختصاص دارد که ۶ هزار و ۳۳۳ هکتار آن بارو و بقیه غیر بارور است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشور محسوب می‌شود به طوریکه در تولید برخی میوه‌ها در ایران بی رقیب است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: چیکو، گوواوا، کُنار، نارگیل و موز از عمده‌ترین میوه‌های گرمسیری نواحی جنوب این استان است.

وی افزود: موز از مهمترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان است که نسبت به سایر محصولات گرمسیری بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده به طوریکه در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح باغات جنوب استان این محصول کشت می‌شود.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

۱۲۶ هزار تن میوه گرمسیری در سیستان و بلوچستان برداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار