تعداد اردوگاه‌های سیل زدگان درخوزستان به ۴۰ اردوگاه کاهش یافت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تعداد اردوگاه‌های اسکان اضطراری سیل زدگان هلال احمر در این استان به ۴۲ اردوگاه کاهش یافت.

تعداد اردوگاه‌های سیل زدگان درخوزستان به ۴۰ اردوگاه کاهش یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از چهارم فروردین که امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان توسط هلال احمر آغاز شده ۹۲ اردوگاه اسکان برپا شد که ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در این اردوگاه‌ها اسکان داده شدند.

وی گفت: هم اکنون چهار اردوگاه در اهواز، سه اردوگاه در باوی، پنج اردوگاه در حمیدیه، پنج اردوگاه در شادگان، ۱۴ اردوگاه در شوش، هفت اردوگاه در رامهرمز و در شهرستان‌های کارون، هویزه، دشت آزادگان و هفتکل هر کدام یک اردگاه همچنان برپا است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: جمعیت کنونی اسکان یافته در ۴۲ اردوگاه اسکان اضطراری ۱۴۴ هزار و ۱۸ نفر است.

وی دلیل کاهش اردوگاه‌های اسکان اضطراری را فروکش کردن آب در برخی از مناطق سیل زده و برگشت مردم به منازل خود بیان کرد.

طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در خوزستان شده و حدود ۴۰۰ هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفته اند.

در حالی که سیلاب ناشی از طغیان رودخانه‌ها در برخی مناطق شمالی خوزستان فروکش کرده، مناطق جنوبی خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان دچار سیلاب ناشی از افزایش آب رودخانه کارون شده اند.

انتهای پیام/ز

اردوگاه های سیل زدکان در خوزستان کاهش یافت

برچسب ها: هلال احمر ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.