آزمایش نخستین ربات گوینده خبر در یکی از شبکه‌های تلویزیونی روسیه

یکی از شبکه‌های تلویزیونی روسیه به تازگی در اقدامی آزمایشی از یک ربات انسان‌نما برای خواندن اخبار استفاده کرد.

به گزارش  کافه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست، یکی از شبکه‌های خبری روسیه به تازگی و در اقدامی آزمایشی از یک ربات انسان نما به جای گوینده خبر واقعی استفاده کرده که مخاطبان را چندان تحت تاثیر قرار نداده است.

«الکس»، رباتی است که به تازگی در شبکه «روسیه ۲۴» به عنوان گوینده خبر مشغول به کار شده و اخباری درباره کشاورزی و فناوری‌های هسته‌ای را برای مخاطبان روایت می‌کند.

آزمایش نخستین ربات گوینده خبر در یکی از شبکه‌های تلویزیونی روسیه

ربات‌های انسان نمایی که تاکنون ساخته شده اند صرفا از ویژگی حرکت سر و صورت برخوردارند، اما الکس قادر به تکان دادن سایر اندام‌های خود مانند دست‌ها نیز هست. با این حال، او چندان توجه مخاطبان را جلب نکرده است. بسیار از مخاطبان گفته اند حضور این ربات به عنوان گوینده خبر صرفا جهت تبلیغات است و اخباری که می‌گوید جعلی و فاقد ارزش خبری است.

مسئولان شبکه روسیه ۲۴ اعلام کردند الکس یک ربات کاملا روسی است و بیش از یک میلیون روبل [۱۵۶۰۰ دلار] برای ساخت آن هزینه شده است. این ربات ارتقای فناوری روباتیک روسیه را نشان می‌دهد.

به گفته مسئولین شبکه، تولید الکس در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و انتظار می‌رود مراحل ساخت آن تا پایان سال جاری میلادی به پایان برسد. شبکه روسیه ۲۴ پس از رونمایی از این ربات گوینده خبر با درج نظرسنجی در پایگاه اینترنتی خود، نظر مخاطبان را درباره استفاده بیشتر از روبات‌های گوینده خبر جویا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار