استاندار سمنان:

مردم متدین استان بیش از ۱ میلیارد تومان به مناطق سیل زده لرستان کمک کردند

استاندار سمنان گفت: با هماهنگی های انجام شده در استان لرستان کمک های نقدی مردم استان سمنان به میزان ۱ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان ارسال گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان گفت: آغاز سال نو در بسیاری از استانهای کشور ما همراه با رنج و سختی و زحمت برای مردم بود.

وی افزود: استان سمنان در روزهای پایانی سال ۹۷ برف و بوران بی سابقه ای را تجربه کرد که در برخی موارد ارتفاع برف به ۳ متر نیز رسید که ستاد بحران استان سمنان در برف و کولاک روزهای پایانی سال در استان سمنان ، با مدیریت مطلوب موفق شد که جان بیش از ۱۰۰۰ نفر را نجات دهد.‌

آشناگر اضافه کرد: رانش زمین در حسین آباد کالپوش منجر به تخریب ۳۵۰ واحد مسکونی و تخلیه ساکنان این منازل گردید و براثر وقوع سیل ، جاده اصلی تهران به مشهد برای ساعاتی مسدود گردید که در آن زمان نیز اهالی خوب استان سمنان از مسافران در راه مانده میزبانی نمودند.

وی ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده در استان لرستان کمک های نقدی مردم استان به میزان ۱۲۸۵۰۰۰۰۰۰ تومان برای مردم استان لرستان ارسال گردید و هم چنین تا کنون مبلغ ۴۸۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان کمک های غیر نقدی از سوی مردم استان سمنان به استان لرستان ارسال گردیده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه تا کنون ۹۶ دستگاه ماشین آلات سنگین از استان سمنان به استان لرستان اعزام شده است اضافه کرد: کار دوستان ما در سپاه پاسداران و در منطقه پلدختر ، کار بسیار فوق العاده ای بود که با سرعت هر چه تمام تر به انجام رسید. بیش از ۱۳۰۰ نفر از گروه های جهادی از استان سمنان در استان لرستان مستقر گردیده و هر یک از این عزیزان حداقل ۷ روز در استان لرستان به فعالیت امدادی و خدمات رسانی پرداخته اند.‌

آشناگر گفت: موکب اربعین سمنان با ۵۰۰۰ وعده غذای گرم به مردم پلدختر خدمات رسانی نمود و در حال حاضر نیز موکب شهرستان گرمسار با پخت دو هزار غذا در روز در خدمت مردم سیل زده پلدختر و چم مهر می باشد.‌

وی هم چنین افزود: در جلسه ی امروز ستاد مدیریت بحران استان لرستان بیش از ۲۱ نفر از مسئولان استان در قالب چند فرماندار ، شهردار و مدیر کل اجرایی و ستادی استان حضور دارند و هم چنین ۵۰ بسته ی ویژه ی لوازم خانگی برای مددجویان سیل زده استان لرستان ارسال خواهد شد.

انتهای پیام / گ

حضور استاندار سمنان در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.