در سال رونق تولید، فعالان اقتصادی زمینه اشتغال‌زایی برای جوانان را فراهم کنند

امام جمعه اصفهان گفت:در سال رونق تولید، فعالان اقتصادی با طرح‌های اشتغال‌زایی زمینه اشتغال‌زایی برای جوانان را فراهم کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در سال رونق تولید، فعالان اقتصادی با طرح‌های اشتغال‌زایی زمینه اشتغال‌زایی برای جوانان را فراهم کنند.

وی با انتقاد از واردات کالا‌های مصرفی جامعه از کشور چین گفت: چرا باید لباس بچه‌گانه از چین وارد کنیم و این در حالی است که نیروی‌های نظامی ایران از روی موشک‌های آمریکا و روسی، موشک می‌سازند.

طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی دشمن اجازه نمی‌داد یک سلاح سبک به دست ایرانیان برسد، ولی امروز می‌ترسد که سلاح‌های ایران به کشور دیگر ارسال شود و این مهم نشان از توانمندی نیروی‌های بومی در تولید ادوات جنگی برای دفاع از کشور است.

 

درآمد سرانه استان اصفهان از معدل کشوری پایین‌تر است

 
مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تصریح کرد: به جای شعارمداری، عمل‌گرایی و شاخص محوری در فضای اقتصادی کشور بایستی نهادینه شود.

وی افزود: جایگاه ایران در رتبه‌بندی کسب و کار جهانی و همچنین شاخص کسب و کار استان اصفهان در کشور واقعیتی است که با همراهی مردم و مسؤولان می‌تواند اصلاح شود.

وی خاطر نشان کرد: از ۶۵۰ هزار میلیارد تومان تولید ناخالص (GDP) سهم استان اصفهان ۳۵ هزار میلیارد تومان است و این آمار نشان می‌دهد که درآمد سرانه استان اصفهان از معدل کشوری پایین‌تر است.

گلشیرازی بالا بودن ۲/۳ درصدی نرخ بیکاری استان اصفهان نسبت به میانگین کشور را قابل توجه دانست و گفت: اراده عمومی در استان برای حل معضل بیکاری و رونق تولید نیاز داریم و بخش خصوصی آماده گام برداشتن در این راستاست.

سید رسول رنجبران عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار فرهنگ‌سازی استفاده از کالا‌های تولید داخل توسط ائمه جماعات و جمعه در منابر و خطبه‌های نماز جمعه شد.

اصغر اخوان مقدم عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار اصلاح قانون کار با هدف تشویق بنگاه‌های اقتصادی به جذب متقاضیان کار شد و گفت: بسیاری از کارگاه‌های تولیدی با نرخ دستمزد موجود امکان ادامه فعالیت ندارند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار