افزایش تعداد افراد بازداشت شده در تظاهرات گسترده فعالان محیط زیست در انگلیس

پلیس لندن اعلام کرد تاکنون ۷۵۰ نفر در جریان اعتراضات فعالان محیط زیست در انگلیس بازداشت شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، در پی تظاهرات گسترده فعالان محیط زیست در اعتراض به تغییرات آب و هوایی و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، تاکنون ۷۵۰ نفر بازداشت شده‌اند.

پلیس لندن در گفتگو با رویترز اعلام کرد ۷۵۰ تظاهرکننده تا اواخر روز گذشته بازداشت شده‌اند؛ اما فقط ۲۸ نفر آن‌ها به جرایمی متهم شده‌اند. گروه موسوم به «شورش انقراضی» که سازماندهی این اعتراضات را بر عهده دارد از شهروندان انگلیسی خواسته است تا با برگزاری این اعتراضات «ترزا می» نخست وزیر انگلیس را مجبور به انجام اقدامی جدی برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در انگلیس کند.

پلیس اعلام کرد این اعتراضات باعث مسدود شدن خیابان‌های اصلی لندن شده است و هم اکنون حدود ۱۵۰۰ افسر پلیس در سراسر شهر مستقر هستند تا امنیت را برقرار کنند.

پلیس لندن روز گذشته هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اختلالات جدی که اعتراضات گروه «شورش انقراضی» برای مردم مرکز لندن ایجاد کرده است، غیرقابل قبول است و ما کاملا نگرانی ایجاد شده برای مردم را درک می‌کنیم. ما هم اکنون از افسران پلیس می‌خواهیم که ۱۲ ساعته در شیفت‌های خود حضور داشته باشند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که تظاهرکنندگان از روش‌های جدیدی در این اعتراضات استفاده می‌کنند به این صورت که زمانی که افسران پلیس به آن‌ها نزدیک می‌شوند، این معترضان روی زمین دراز می‌کشند. در واقع بلند کردن این معترضان از روی زمین به دست کم ۴ افسر پلیس نیاز دارد.

این اعتراضات از دوشنبه هفته گذشته در بخش‌های پرتردد لندن آغاز شده است. معترضان انگلیسی اعلام کرده اند تا زمانی که خواسته هایشان محقق نشود، به تظاهرات و افزایش فشار‌ها به دولت انگلیس ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار