وزیر علوم:

بودجه ۹۸ دانشگاه‌ها به صورت کامل تخصیص یابد

وزیر علوم گفت: با هماهنگی‌های انجام شده باقیمانده بودجه سال ۹۷ به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود و بودجه ۹۸ هم به صورت کامل تخصیص یابد.

وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها باید برنامه ریزی کلان داشته باشند و به صرفه جویی، رعایت چارچوب‌ها و اولویت بندی هزینه‌ها توجه بیش از پیش شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بیست و سومین نشست شورای معاونان اداری و مالی سیزده دانشگاه سطح یک کشور با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این نشست، تعریف شاخص برای ارزیابی عملکرد اداری و مالی دانشگاه‌ها، موضوعی بود که غلامی وزیر علوم در جمع معاونان دانشگاه های سطح یک کشور به ضرورت آن تاکید و اظهار کرد: صرفه جویی، رعایت چارچوب‌ها و اولویت بندی هزینه‌ها از مواردی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره از دانشگاه ها و شتاب علمی کشور حمایت می کنند، افزود: دانشگاه ها باید برنامه ریزی کلان داشته باشند و پیشنهادات در قالب یک برنامه جامع به مسئولان نظام ارائه شود.

غلامی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم که باقیمانده بودجه سال ۹۷ به دانشگاه‌ها پرداخت شود و بودجه ۹۸ هم به صورت کامل تخصیص یابد.

وی با اشاره به محدویت‌های مالی تصریح کرد: مشکلات ریشه‌ای در ساختار بودجه وجود دارد و ضروری است که در چنین نشست‌هایی و با همفکری صاحب نظران، طرح و مدل‌هایی ایجاد شود که گره گشای مسائل مالی دانشگاه‌ها باشد.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ادامه داد: با برنامه ریزی در حوزه سیاست کلان اقتصادی، تقویت روابط تجاری بین المللی و توجه به موضوع پایان نامه ها و رساله ها، می توان ارتباط دانشگاه و صنعت را بهبود بخشید و به اقتصاد دانش بنیان جامه عمل پوشاند.

همچنین حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز هم در این نشست بیان کرد: وضعیت کنونی تخصیص بودجه باعث شده که فرصت برنامه ریزی از دانشگاه‌ها گرفته شود و برخی از طرح‌های کلان اجرایی نشود.

وی افزود: دانشگاه‌ها در حال حاضر به صورت یک دبیرستان بزرگ درآمده که این یک خُسران بزرگ است.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی، تخصیص بودجه برای همه وزارت خانه‌ها باید به صورت یکسان انجام شود و تبعیضی در این زمینه صورت نگیرد.

نظرپور معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: در این نشست درخصوص چالش‌ها و مسائل مالی و بودجه‌ای دانشگاه‌ها، اصلاح آیین نامه مالی دانشگاه ها، هزینه‌های دانشجویی، تنوع بخشی به منابع درآمدی و تخصیص مناسب بودجه و اعتبارات؛ بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/چ

صحبت های وزیر علوم در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار