مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبرداد؛

صدور ۹۵ هزار جلد سند روستایی درگلستان/مقاوم سازی۶۰هزار واحدمسکونی

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از مقاوم سازی ۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان خبرداد و گفت: ۹۵ هزار جلد سند روستایی در استان صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدتقی زمانی نژاد، شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: از همان ابتدای سیل بنیاد مسکن هم مانند تمام سازمان‌های دیگر به عرصه خدمت رسانی وارد شد.

وی افزود: حدود ۵۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین بنیاد در خدمت مدیریت بحران و فرمانداری‌های شهر‌های خسارت دیده قرار گرفت.

زمانی نژاد ادامه داد: بیش از ۱۰۰ تیم ارزیاب در سطح استان منازل مسکونی را مورد بررسی قرار دادند و تاکنون ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد شناسایی شده که هفت هزار و ۳۰۰ مورد آن احداثی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیراتی است.

وی گفت: کلنگ بازسازی واحد‌های احداثی در برخی از شهرستان زده شده و برای واحد‌های تعمیراتی هم پرونده تشکیل و ثبت سامانه شده‌اند.

زمانی نژاد با بیان اینکه ضمانت در این واحد‌ها زنجیره‌ای است، از رایگان بودن پروانه و نظارت و نقشه‌های ساختمانی خبرداد.

تهیه برخی از اقلام ساختمانی

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: بنا داریم که برخی از اقلام درشت ساختمانی مانند میله گرد را بسته به نیاز متقاضیان تهیه و در نزدیکی این شهر‌ها دپو کنیم تا در اختیار مردم قرار گیرد.

زمانی نژاد افزود: ارزیابی استحکام منازل مسکونی متأثر از سیل توسط کارشناسانی از راه و شهرسازی، نظام مهندسی، دفتر فنی استانداری، شهرداری و بنیاد مسکن صورت گرفت.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن در ساخت و ساز مشارکت نمی‌کند بلکه تنها ناظر بوده تا پیمانکاران ضوابط را رعایت کنند.

زمانی نژاد اظهار کرد: ۲۲۸ هزار واحد روستایی در گلستان داریم که از این تعداد ۱۲۸ هزار واحد غیرمقاوم هستند.

وی گفت: سالانه در کشور حدود ۲۰۰ هزار واحد نوسازی می‌شود و سهم گلستان سالانه ۶ الی هفت هزار واحد مسکونی است.

۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار گلستان طرح هادی دارند

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی را در قالب این طرح آورده و کار مقاوم سازی حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: ۳۵۰ ناظر عضو نظام فنی روستایی داشته و ۴۰ دفتر طراحی در شهر‌ها ایجاد کردیم و ۱۵۰ تیپ نقشه در دفاتر موجود است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در گلستان ۹۴۶ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که همه این روستا‌ها طرح هادی مصوب دارند.

زمانی نژاد بیان کرد: افق ۱۰ ساله برخی از طرح‌ها تمام شده و طرح هادی حدود ۵۰ روستا سالانه بازنگری می‌شود.

وی تصریح کرد: از تعداد روستا‌های دارای طرح، فاز اول طرح هادی در ۵۴۰ روستا شروع و در ۲۳۱ روستا فاز یک تمام شده و حدود ۴۰ روستا هم فاز دوم به اتمام رسیده است.

زمانی نژاد با بیان اینکه در سال ۹۷، حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشتیم که ۴۶ درصد تخصیص یافت، اضافه کرد: ۳۸ روستای هدف گردشگری دارم که برای پنج روستا (زیارت، فارسیان، ساسنگ، شاهکوه سفلی و قلعه قافه پایین) طرح تهیه شده است.

وی همچنین از صدور ۹۵ هزار جلد سند روستایی در گلستان خبرداد و گفت: سهمیه سال ۹۸ گلستان پنج هزار سند است که امیدواریم محقق شود.

زمانی نژاد گفت: از دیگر اقدامات ما واگذاری زمین در روستا‌های مستعد توسعه است که آن را از منابع طبیعی گرفته و در اختیار واجدان شرایط قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: سالیانه ۳۰۰ قطعه زمین در اختیار مردم قرار داده و تاکنون هفت هزار قطعه واگذار کردیم.

انتهای پیام/ب

صدور ۹۵ هزار جلد سند روستایی درگلستان

برچسب ها: مسکن ، مسکن اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار