سد مخزنی ایلام مجددا سرریز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد مخزنی ایلام که آبان ماه سال گذشته سرریز شده بود برای مهار سیلاب‌های بهار امسال طی چند مرحله تخلیه شده است.

سد مخزنی ایلام مجددا سرریز شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، پوراحمد  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد مخزنی ایلام که آبان ماه سال گذشته سرریز شده بود برای مهار سیلاب‌های بهار امسال طی چند مرحله تخلیه و با ظرفیت ایجاد شده به خوبی سیلاب‌های کم سابقه را کنترل و از بروز خسارت به پایین دست جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: یکی از کارکرد‌های اصلی سد‌های مخزنی کنترل و آرام کردن سیلاب‌های مخرب است، اما این سد‌ها زمانی توانایی ایفای این نقش را دارند که با پیش بینی صحیح و اقدام به موقع قبلا ظرفیت مناسب در مخزن سد ایجاد شده باشد، که خوشبختانه امسال از این پتانسیل سد‌های ایلام به خوبی استفاده شد.


مدیر عامل آب منطقه‌ای استان تصریح کرد: در سال آبی جاری با رهاسازی آب از تخلیه کننده عمقی سد ایلام که تامین کننده آب شرب شهر ایلام است هم بخشی از رسوبات سد و هم آب بی کیفیت تخلیه و تقریبا آب مخزن بطور کامل عوض شد و از امشب مجددا سرریز شد.


پوراحمد با بیان اینکه سد‌های ایلام در بهترین وضعیت ایمنی و پایداری قرار دارند اضافه کرد: باقی سد‌های استان نیز طی چند روز آینده سرریز می‌شوند.

 

انتهای پیام/ع

 سرریز سد ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.