مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

بیش از ۳۳۰ نفر ماهانه از خدمات گفتاردرمانی بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ماهانه بیش از ۳۰۰ نفر در مراکز آموزشی و توانبخشی از خدمات گفتاردرمانی بهره مند می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت مراکز غیردولتی ارائه دهنده خدمات گفتار درمانی در استان گفت: ماهانه ۱۳۲ نفر در سه مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه معلولین ذهنی به صورت جلسات انفرادی یا گروهی هفته‌ای یکبار در جلسات گفتار درمانی شرکت می‌کنند.

وارثی افزود: ۱۳۲ نفر هم با مراجعه به ۴ مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه معلولین جسمی به صورت جلسات انفرادی یا گروهی هفته‌ای یکبار از خدمات گفتار درمانی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: همچنین ماهانه ۳۸ نفر به صورت جلسات انفرادی از خدمات تربیت شنیداری و گفتار درمانی مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه کودک کم‌شنوا و خانواده استفاده می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در استان قزوین ۳ مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه معلولین ویژه سالمندان فعالیت دارند که در صورت نیاز سالمندان به گفتار درمانی، ارجاع به مراکز یا کلینیک‌ها صورت می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: یک مرکز آموزشی و توانبخشی اتیسم در قزوین وجود دارد که ماهانه ۳۵ نفر به صورت جلسات انفرادی هفته‌ای یکبار با مراجعه به مرکز، از خدمات گفتار درمانی استفاده می‌کنند.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان، سال گذشته  ۶۸۰جلسه گفتاردرمانی در مرکز نواب قزوین انجام شد .

انتهای پیام/ک

ارائه خدمات گفتار درمانی در مراکز آموزشی و توانبخشی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.