تاکید مدیریت بحران استان مرکزی برجلوگیری از ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها

جلوگیری ساخت و ساز در حاشیه رودخانه‌ها در دستور کار ستاد مدیریت بحران استان مرکزی قرار دارد.

تاکید مدیریت بحران استان مرکزی  برجلوگیری از ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها غیاثی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  از جلوگیری هرگونه ساخت و ساز در حاشیه رودخانه‌ها خبرداد.

غیاثی افزود: سیل اخیر نشان داد یک بی توجهی مزمنی در منابع طبیعی و محیط زیست بوجود آمده و خیلی از تخریب هائی که ایجاد شد نشان داد که خیلی از ساخت و ساز‌ها در رودخانه‌ها و مسیل‌ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکید ریاست محترم جمهور و هئیت دولت بر جلوگیری از ساخت و ساز‌ها و تعرض به رودخانه‌ها و بستر رودخانه‌ها مقرر شد شهرداران، دهیاران و بخشداران محترم موضوع جلوگیری ساخت و ساز‌ها در مسیل رودخانه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی در ۱۵ فروردین امسال گفت: آسیب‌های سیلاب در این استان ۱۱ هزار میلیارد ریال برآورد شده است که این خسارت‌ها بر اساس برآورد اولیه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها به سه بخش‌های زیر بنایی، مسکن شهری و روستایی و بخش کشاورزی استان وارد شده است.

وی بیان کرد: خسارت‌های اولیه سیلاب به استان مرکزی با امضای استاندارمرکزی به رئیس مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور اعلام شده و با پایان بررسی کارشناسی توسط دستگاه‌های اجرایی خسارت‌های نهایی به وزارت کشور و دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌شود.

انتهای پیام / ج

 جلوگیری  ساخت و ساز در حاشیه رودخانه‌ها  در دستور کار ستاد مدیریت بحران استان مرکزی

برچسب ها: سیل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.