مدیر کل محیط زیست استان مرکزی؛

پایان دادن به آلودگی‌های پلاستیکی مهمترین نکته زمین پاک

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی گفت: شاید مهمترین نکته در باره زمین پاک پایان دادن به آلودگی‌های پلاستیکی باشد.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی؛به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رضا میرزائی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به ۲ اردیبهشت روز زمین پاک گفت: در حالی که بسیاری از عوامل در زمین پاک نقش دارند، اما شاید مهمترین نکته این روز‌ها پایان دادن به آلودگی‌های پلاستیکی باشد.

میرزائی افزود: روز زمین پاک، همدلی برای سبز زیستن است و آلودگی پلاستیکی که بر اثر استفاده بی رویه انسان از مواد پلاستیکی  موجب آسیب رساندن به اکوسیستم‌های خشکی و دریایی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز زمین پاک به عنوان فرصت و بهانه‌ای برای پاک زیستن نیازمند حضور و مشارکت همگانی است که دل در گرو سبز زیستن دارند اضافه کرد: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار میشود و به همه مردم یادآوری میکند که نباید سیاره خود  زمین  را فراموش کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکز با اشاره به شعار امسال روز زمین پاک " حفاظت از گونه‌های زیستی، نه دوباره به زباله و پلاستیک " بیان کرد: این شعار می‌تواند تلنگری برای تغییر نگرش و رفتار انسانی درباره پلاستیک و آلودگی‌های آن باشد.

وی، محیط زیست پاک و سالم را زیربنای سلامت جامعه دانست و افزود: روز زمین پاک نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت افرادی است که دل در گرو سبز زیستن دارند و این اداره کل همچون سال‌های گذشته برای بزرگداشت این روز اقداماتی را در دست اقدام دارد که باید با تلاش جمعی برای داشتن زیست بوم‌های شهری و روستایی، زمین، آب و خاکی پاک همت و کوشش داشته باشیم.

انتهای پیام / ج

سخنان مدیر کل محیط زیست استان مرکزی در باره زمین پاک

برچسب ها: محیط زیست ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.