اسکین تگ؛ مهمان‌های ناخوانده روی پوست/ منگوله‌های پوستی را به راحتی آب خوردن درمان کنید

برای از بین بردن منگوله‌های پوستی می‌توانید با استفاده از درمان‌های خانگی، بدون هیچ عارضه‌ای زیبایی را به پوست خود هدیه کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، منگوله‌های پوستی یا اسکین تگ، به زائده‌های گوشتی بی آزار بر سطح پوست گفته می‌شود که می‌تواندبه ایجاد ظاهری نازیبا منجر شود.
 
امروزه برای رفع زائده‌های پوستی روش‌های درمانی و تهاجمی مختلفی وجود دارد؛ در این بین پزشکان به افراد توصیه می‌کنند هر نوع دگرگونی بر سطح پوست را جدی گرفته و برای رفع آن به پزشک مراجعه کنند. منگوله‌های پوستی با زگیل تفاوت دارند، زیرا از محلی بسیار نازک و کم عرض به پوست متصل می‌شوند. علت رشد منگوله‌های پوستی کاملاً مشخص نیست، اما برای رفع آن می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد.
 
مراجعه به پزشک و انجام درمان هایی، چون استفاده از فریز کردن موضع، بریدن منگوله از محل اتصال که تنها باید پس از معاینه و تشخیص پزشک انجام شود.
 
در کنار روش‌های تهاجمی در صورتی که زائده منگوله پوستی و غیر خطرناک تشخیص داده شده باشد، می‌توانید از درمان‌های خانگی برای رفع آن استفاده کنید.
 
منگوله‌های پوستی در محل هایی، چون ناحیه گردن، زیر بغل، ناحیه سینه، کشاله ران و روی پلک‌ها ایجاد می‌شوند. کارشناسان عللی چون اصطکاک یا برخی معیار‌های ژنتیکی را در بروز آن اثر گذار می‌دانند.
 
چاقی و ابتلا به دیابت نوع ۲، یا دگرگونی‌های هورمونی در بدن بانوان در دوران بارداری نیز می‌تواند سبب ایجاد منگوله پوستی شود.
 

اولین درمان خانگی اثرگذار برای رفع این عارضه، روغن درخت چای است، این روغن دارای خواص ضد ویروسی و ضد قارچی است؛ برای استفاده از این درمان خانگی ابتدا محل موضع را شسته و خشک کنید، سپس پنبه را به روغن درخت چای آغشته کرده روی موضع قرار دهید.
 
به تدریج با انجام این کار منگوله پوستی از محل اتصال به پوست جدا می‌شود.
 
استفاده از سرکه سیب نیز می‌تواند سبب رفع منگوله‌های پوستی مزاحم شود. مانند روش استفاده از روغن چای، پنبه بهداشتی را به سرکه سیب آغشته کرده هر روز برای بازه زمانی ۱۰ دقیقه برسطح پوست قرار دهید. نکته اصلی در استفاده از این روش‌ها نداشتن حساسیت به موادی است که برای رفع منگوله پوستی استفاده می‌شود. همواره قبل از استفاده از هرمحلول طبیعی یا شیمیایی مقداری از آن را بر روی پوست خود آزمایش کنید و در صورت قرمز نشدن پوست آن را مورد استفاده قرار دهید.
 

کپسول ویتامین E نیز یکی دیگر از راهکار‌های اثرگذار برای داشتن پوستی سالم و بدون منگلوله‌های پوستی است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که سبب سلامت پوست می‌شود.؛کپسول ویتامین E را باز کرده پنبه آرایشی را به محلول آن آغشته و بر روی موضع قرار دهید.
 
سیر خوراکی نیز دارای مزایای ضد پیری و کمک به بهبود ظاهر و زیبایی پوست صورت از راه کاهش التهاب هاست. برای از بین بردن منگوله‌های پوستی، سیر خوراکی را خرد و با استفاده از گاز استریل برروی موضع قرار دهید. برای اثرگذاری بیشتر سیر باید چندین ساعت به طور میانگین به اندازه ساعت خواب روی موضع قرار گیرد. صبح پوست را شسته و در روز‌های آتی در ساعت معین این راهکار درمانی را تکرار کنید.
 
ژل گیاه آلوئه ورا نیز می‌تواند به دلیل داشتن خواص ضدعفونی خود سبب از بین بردن منگوله‌های پوستی شود. برای استفاده از این درمان خانگی، روزانه موضع را با ژل آلوئه ورا پوشش دهید و پس از یک ساعت موضع را شسته و خشک کنید.
 
نکته اصلی برای اثربخشی درمان‌های خانگی برای رفع منگوله‌های پوستی انجام مداوم و مستمر درمان برای چندین روز یا هفته است تا نتیجه آن مشاهده شود.
 
در کنار مواد طبیعی برخی دارو‌ها و محلول‌های موضعی شیمیایی نیز برای رفع منگوله‌های پوستی وجود دارد که باید پس از تایید پزشک تهیه و در صورت نداشتن حساسیت مورد استفاده قرار گیرد.
 
در صورتی که منگوله پوستی ظاهری بزرگ دارد و رنگ آن تیره است امکان دارد پزشک برای اطمینان از بدخیم نبودن زائده پوستی درخواست نمونه برداری داشته باشد.
 
پس از افتادن منگوله پوستی، سطح پوست را تمیز و ضدعفونی کنید، در صورت قرمز شدن پوست، ایجاد خارش و سوزش در محل موضع به پزشک مراجعه کنید. به طور معمول منگوله‌های پوستی پس از افتادن از سطح پوست یا جراحی دوباره تشکیل نمی‌شوند و محل زخم آن به تدریج از بین می‌رود.
 
در صورتی که پزشک با استفاده از ابزار جراحی منگوله پوستی را از سطح پوست جدا کند امکان دارد نیاز داشته باشید برای مدتی از آنتی بیوتیک‌های خوراکی، موضعی یا تزریقی استفاده کنید.
 
درمان‌های خانگی برای رفع منگوله‌های پوستی برای همه افراد اثرگذار نیست و امکان دارد برخی درمان‌ها اثرگذار و برخی بی اثرباشد.
 
منبع: healthline
 
انتهای پیام/

راهکارهایی برای رفع منگوله‌های پوستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محمود حیدری
۱۷:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
من برای درمان اسگیت تگ رفتم دکتر
دکتر هم کرم Tretinoin 0.05% رو بهم داد
بعد استفاده از این کرم زائده ها بیشتر شده
اگر کسی درمان موثر سراغ داره ممنون میشم بگه
آخرین اخبار