بخش خصوصی از ظرفیت نیرو‌های کارورز بهره بگیرد

کرمی سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام از بخش خصوصی و شرکت‌ها خواست که از ظرفیت طرح کارورزی استفاده کنند.

بخش خصوصی از ظرفیت نیرو‌های کارورز بهره بگیردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، احمد کرمی سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام در جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: هرچند کارفرمایان بخش خصوصی این دغدغه دارند که ممکن است پس از اتمام مدت زمان طرح با شکایات افراد مواجه شوند باید مطلع باشند که این اتفاق رخ نمی‌دهد.


وی از دستگاه‌های دولتی خواست که اطلاع رسانی شفاف و دقیق در خصوص طرح کارورزی و بکارگیری کارورزان به شرکت‌های زیر مجموعه خصوصی خود انجام دهند.


سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام همچنین از بخش خصوصی خواست از توان فارغ التحصیلان در بخش‌های مرتبط با حادثه سیل متناسب با توانمندی که دارند، استفاده کنند.


کرمی در ادامه برنامه سیاست‌های فعال بازار کار و خرد در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: سال جاری امیداریم با پای کار آمدن بخش خصوصی و شرکت‌ها با توجه به عدم استخدام دولتی آمار بیکاران کاهش یابد.


وی ادامه داد: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، مشوق‌های بیمه‌ای و یارانه دستمزد از مهمترین محور‌های سیاست‌های ایجاد اشتغال در سال جاری است.


سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام بر مشخص شدن آمار دقیق بیکاران و همچنین ورود آمار جدید بیکاران جدید تاکید کرد و یادآور شد: با برنامه ریزی مناسب، همراهی بانک‌ها و بخش‌های خصوصی اشتغال در طرح کارا با جذب تسهیلات ایجاد می‌شود.
کرمی خواستار کارشناسی دقیق در اجرای طرح و پرداخت تسهیلات نهاد‌های حمایتی شد و گفت: بانک‌ها باید روند پرداخت تسهیلات را تسریع و تسهیل شود تا افراد طرح‌های خود را انجام دهند.


وی گفت: دستگاه‌های حمایتی اشتغال مناسبی ایجاد کرده اند، اما باید سهم آورده افراد کاهش یابد تا با استقبال افراد مواجه شود.
در این نشست وضعیت پرداخت تسهیلات در طرح نهاد‌های حمایتی دستگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بررسی و مقرر شد بانک‌های عامل روند پرداخت تسهیلات به این نهاد‌ها را برای جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات اختصاص یافته به استان ایلام تسریع بخشند.


از سهم ۱۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال نهاد‌های حمایتی ۷۵ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون تنها ۳۲ درصد آن جذب شده است.

 

انتهای پیام/ع

صحبت های معاون عمرانی استانداری ایلام در جلسه کارگروه اشتغال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.