رئیس‌جمهور منتخب اوکراین به کریمه دعوت شد

یکی از نمایندگان پارلمان شبه‌جزیره کریمه از ولودیمر زلنسکی، رئیس‌جمهور منتخب اوکراین خواست به این منطقه سفر کند تا انتخاب ساکنان کریمه برای پیوستن به روسیه را به رسمیت بشناسد.

رئیس‌جمهور منتخب اوکراین به کریمه دعوت شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوری گومپل، رئیس کمیسیون روابط بین الملل در پارلمان شبه جزیره کریمه امروز در گفتگو با این خبرگزاری گفت از ولودیمر زلنسکی که پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری مورد تایید پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین قرار گرفته دعوت شده است به کریمه بیاید تا انتخاب مردم آن برای پیوستن به روسیه را درک کند و به رسمیت بشناسد.

وی افزود: امیدواریم که زلنسکی تا اندازه‌ای شجاعت داشته باشد که اوضاع بدیهی و روشن را درک کند. کریمه روسیه از ورود همه کسانی که با فکر صلح به این منطقه سفر کنند تا روند بی سابقه پیشرفت در آن را در ببینند، استقبال می‌کند. نتایج انتخابات ریاست جمهوری اوکراین کاملا قابل پیش بینی بود.

رئیس کمیسیون روابط بین الملل پارلمان شبه جزیره کریمه اطمینان داد سیاستمداران اوکراینی از بی تجربگی ولودیمر زلنسکی و نبود یک گروه کارآمد سیاسی در اطراف او که بتواند هدایت امور کشور را به دست گیرد به نفع خود سو استفاده خواهند کرد. وی تصریح کرد اگر زلنسکی بتواند نخست وزیر کارآمدی برای دولت خود پیدا کند می‌تواند در سمت ریاست جمهوری موفق عمل کند.

زلنسکی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین توانست ۷۳ و ۱۸ صدم درصد آرا را از آن خود کند. رقیب وی در این انتخابات تنها ۲۴ و ۴۹ صدم درصد آراء را به دست آورد. کمیسیون انتخابات اوکراین تاکنون ۹۰ و ۲۵ صدم درصد آرا را شمارش کرده است.

در نتیجه همه پرسی که در ماه مارس سال ۲۰۱۴ در شبه جزیره کریمه و شهر سباستوپل برگزار شد این دو منطقه به خاک روسیه ضممیه شد. این همه پرسی در بحبوحه بحران سیاسی اوکراین برگزار شد که در نتیجه آن حکومت ویکتور یانوکوویچ سرنگون شد. در این همه پرسی بیش از ۹۶ درصد ساکنان این شبه جزیره رای به ضمیمه شدن خاک سرزمینشان به خاک روسیه دادند. کشور‌های غربی و اوکراین تاکنون نتایج این همه پرسی را به رسمیت نشناخته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار