قره خانی در واکنش به تصمیم جدید ترامپ در عدم تمدید معافیت نفتی ایران:

تجربه نشان داد نه تنها ترامپ بلکه کل شورای امنیت ما را تحریم کردند اما نفت خود را به مقدار نیاز فروختیم

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: دنیا اینگونه نیست که همه غلام حلقه به گوش آمریکا باشند.

نقشه شوم آمریکا بار دیگر هم به سنگ خواهد خورد/ به لطف خدا نفت خود را در حد نیاز خود می‌فروشیماسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به تصمیم جدید ترامپ مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران گفت: ما همواره شاهد تحریم‌های آمریکا و ایجاد مزاحمت‌هایشان برای کشورمان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: برای مثال آن‌ها حتی مجوز انتقال پول را به کشورمان نمی‌دادند، کشتی‌های ما تحریم بوده و مشتری‌های کوچک هم نمی‌توانستند با ایران مبادله کنند؛ بنابراین این تحریم‌ها همواره به شیوه‌های مختلف وجود داشته است، اما مسیر تحریم‌ها هرگز آنطور که آن‌ها می‌خواستند پیش نرفته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ما یک تجربه قبلی را شاهد بودیم که نه تنها ترامپ بلکه کل شورای امنیت ما را تحریم کردند و ما با تحریم‌های بین‌المللی مواجه بودیم، اما علیرغم تمامی این مسائل ما اقدامات خود را پیش بردیم و  نفت  و مواد پتروشیمی خود را به مقدار نیاز فروختیم.

وی ادامه داد: حال ممکن است در این شرایط مشکلات کمی افزایش پیدا کند، اما خلاصه مدیران ما بایستی منسجم‌تر عمل کرده و جدیت بیشتری از خود نشان داده و اختیارات بیشتری هم به مدیران دهند، چراکه آمریکایی‌ها ادعا کرده بودند که در ۱۳ آبان فروش نفت ایران به صفر خواهد رسید، اما شاهد بودیم که هرگز موفق نشدند، در نتیجه ما مجددا طرح این‌ها را با شکست مواجه خواهیم کرد و به لطف الهی نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب خواهیم کرد و نفت خود را در حد نیاز خود می‌فروشیم و مسیر خود را پیش می‌بریم.

قره خانی خاطرنشان کرد: دشمن دشمنی خود را ابراز می‌کند و نبرد ما با آمریکا مربوط به امروز نیست بلکه ۴۰ سال است که با این‌ها به طور مختلف جنگ داریم. یک روز جنگ عراق را بر علیه ما به پا می‌کنند، روز دیگر جنگ نفتکش‌ها برپا می‌کنند دست کم ما در جنگ حضور داشتیم و این‌ها را به چشم دیدیم البته ممکن است هزینه‌های ما را بالا ببرد، اما هرگز موفق نخواهد شد که به اهدافشان برسد.

 وی ادامه داد: تحلیل من این است که یک مقداری باید منسجم‌تر عمل کنیم، وحدت و همدلی خود رابالا ببریم و همه ما متحد شویم حتما این توطئه را هم نقش بر آب می‌کنیم، نا گفته نماند دنیا هم اینگونه نیست که همه غلام حلقه به گوش و متحدان آمریکا باشند.

قره خانی در پایان تصریح کرد: ماچند وقت قبل نیز در اوپک بودیم که ترامپ ، برایان هوک را به جلسه اوپک را فرستاد و تمام تلاش خود را به خرج داد که یک میلیون بشکه از سهمیه صادرات نفت  ما را کاهش دهد، اما موفق نشد، بنابراین ان شالله به لطف الهی این نقشه شوم آمریکا نیز بار دیگر شکست خواهد خورد و ما همچنان عزت‌مندانه مسیر خود را پیش می‌بریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۲۰:۵۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
مجلس بجای سخنرانی بقول آقا عملگرا باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بایستی از فرصت طلایی بدست آمده هرچه سریعتر در جهت اصلاحات ساختار اقتصادی و اداری کشور بهره جست و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مد ظله العالی کشور را از صادرات نفت بی نیاز نمود. به پتانسیل های واقعی موجود در کشور شامل جوانان تحصیل کرده و نخبه کشور به معنی واقعی بها داد و به ضرورت اصلاح اقتصاد و مدیریت کشور پس از گذشت بیش از یک قرن چه با غرب و چه بدون غرب تن داد و هزینه آن را پرداخت نمود .
تا ایران و ایرانی بتواند یک بار دیگر هویت و اصالت واقعی خود را در جهان که ترکیبی از هوش ، زکاوت ، خلاقیت ، هنر و سخت کوشی و تلاش است بدون نیاز به اقتصاد نفتی رانت پرور ، فساد آور و دزدپرور به خود و جهانیان ثابت کند.
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۹:۴۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی هرچی میکشیم از این اقتصاد تک محصولیه که ما رو بدبخت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
پول ش تو جیب دولت میره جیب مردم نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی تو دیگه چه طرز فکری داری !!! از پشت کوه اومدی یا اهل همینورایی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۸:۴۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام
تنگه هرمز مال ماست برای ورود و خروج کشتی ها نفتکش به تعداد هر بشکه یک دلارمالیات بگیرند ، بعد نتیجه ک روز شکست می خوره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
انقلاب با اتکا به خداوند متعال تا بحال پیش رفته واز تمام توطئه ها بخوبی عبور کرده واز این به بعد هم اینچنین خواهد بود انشاالله فقط باید دولتمردان عزم خود را جزم کنند تا کشور بتواند با اتکا بر توانمندیهای داخلی خودش را اداره کند و از وابستگی به نفت دراید و یقینا همانند ماجرای سیل مردم در کنار دولت خواهند بود و به هیچ وجه از شهدای خود دست نخواهند کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت
آخرین اخبار