خسارت میلیاردی سیل به بخش حمل و نقل خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خسارت سیل اخیر به بخش حمل و نقل استان را بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به آغاز عملیات ترمیم و بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل پس از فروکش کردن سیلاب گفت: براساس برآورد اولیه، خسارت وارده به زیرساخت‌های حمل و نقل در این استان تاکنون بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

وی بیان کرد: این خسارت‌ها در حوزه اداره کل‌های راهداری، بنادر و راه آهن بوده و با توجه به اینکه هنوز سیلاب در خوزستان فروکش نکرده احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

رضایی اذعان داشت: همچنان بخشی از جاده‌های خوزستان زیر آب است و سطح آب پایین نیامده، لذا برآورد کاملی از میزان خسارت‌ها نمی‌توان ارایه کرد.

این مقام مسئول با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان در ابتدای هفته جاری، و بررسی وضعیت جاده‌های تخریب شده بر اثر سیل افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده در این سفر قرار شد هرچه زودتر کار عملیاتی مسیر کمربندی اهواز با توجه به اینکه ارتباط شهر‌های مهمی همچون آبادان، دشت آزادگان و چذابه را برقرار می‌کند، انجام شود.

مسیر اهواز - شوش زیر بار ترافیک است

رضا رضایی اظهار داشت: با طغیان رودخانه‌های دز و کرخه، برخی نقاط جاده اهواز - شوش دچار آبگرفتگی، و خساراتی به آن وارد شد، ولی از ابتدای هفته این جاده به زیر بار ترافیک رفته است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی در بالا دست ممکن است با رهاسازی آب از سد‌ها مسیر‌های ترددی دیگری درخوزستان دچار آبگرفتگی شوند، بیان کرد: نگرانی وجود ندارد و احتمالا سیلاب جدیدی در خوزستان نداریم.

رییس امور هماهنگی شورای راه و شهرسازی خوزستان در خصوص اینکه برآورد زمانی برای شروع کار‌های عملیاتی ترمیم خسارت‌ها با توجه شرایط موجود، چه موقع خواهد بود، گفت: با کاهش سطح آب در ۳، ۴ روز آینده این امکان به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: راه و شهرسازی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.