داده‌های هواشناسی به موقع توسط وزارت نیرو تحلیل نشده است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: داده‌های هواشناسی به موقع توسط وزارت نیرو تحلیل نشده است در حالی که سازمان هواشناسی در پیش‌بینی این بحران عملکرد خوبی داشته است. های

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : داده‌های هواشناسی به موقع توسط وزارت نیرو تحلیل نشده است در حالی که سازمان هواشناسی در پیش‌بینی این بحران عملکرد خوبی داشته است و در این زمینه می‌توان به این نتیجه رسید که برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه انجام نیافته است.

وی بیان کرد: بررسی ابعاد مختلف در این زمینه و ارائه توضیحات توسط وزارت نیرو در ارتباط با مقابله با سیل اولویت اساسی است و طبق جمع‌بندی اولیه مشخص شده است که متاسفانه برنامه‌ریزی دقیقی برای لایروبی رودخانه‌ها در سال‌های گذشته توسط این وزارتخانه انجام نیافته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سد، لایروبی رودخانه‌ها و مقابله با سیل از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه واقع شود و بررسی کمیته آب و فاضلاب کمیسیون از برنامه‌هایی است که درصدد هستیم تا در راستای واکاوی این مسائل تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

بدری تصریح کرد:انتظار می‌رود در این زمینه و در ارتباط با تدوین برنامه‌های مناسب برای کنترل مدیریت بحران در سطح کشور یک برنامه اساسی و مدون داشته باشیم تا حتی الامکان در برابر حوادث و بلایای طبیعی در اسرع وقت ورود پیدا کرده و برای حل مشکلات در این زمینه موفق عمل کنیم.

انتهای پیام /ا 

برنامه اساسی مدیریت بحران در سطح کشور 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار