پیش بینی ناپایداری هوا در استان مرکزی

هواشناسی استان مرکزی ناپایداری هوا را پیش بینی کرد.

پیش بینی ناپایداری هوا در استان مرکزیقاسمی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت:بررسی آخرین مدل‌های پیش یابی هواشناسی نشان میدهد سامانه کم ارتفاعی که طی روز‌های گذشته موجب وزش باد و بارش‌های رگباری در استان بود امروز به تدریج از مناطق مرکزی کشور عبور خواهد کرد.

قاسمی افزود: این سامانه در آخرین فعالیت‌های خود در ساعت بعد ازظهر امروز موجب رشد ابر و رگبار باران خواهدشد همچنین در مناطق سردسیر و ارتفاعات احتمال بارش برف و وزش باد شدید وجود خواهد داشت

وی با بیان اینکه به دلیل ماهیت سرد این سامانه شاهد کاهش دمای هوا طی این روز‌ها هستیم اضافه کرد: امروز صبح کمینه دمای هوای شهر‌های آشتیان و خمین صفر و کمیجان دو درجه زیر صفر بود حداقل دمای اراک هم یک درجه بالای صفر بود.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: به دلیل شمالی شدن جریانات هوا و افزایش فشار جو پیش بینی میشود بطور میانگین ۲ درجه دیگر امشب هوا سردتر شود بنابراین مناطق بیشتری از استان مرکزی دمای زیر صفر را خواهند داشت کمینه دمای اراک احتمالا به یک درجه زیر صفر خواهد رسید.

وی بیان کرد: با عبور سامانه فردا نسبتا هوای آرام و پایداری در استان خواهیم داشت و پنج شنبه دمای هوا ۲ درجه افزایش پیدا خواهد کرد واز روز پنج شنبه به تدریج افزایش دما خواهیم داشت وبا این توصیف پیش بینی کلی آسمان استان برای فردا بصورت کمی ابری تا قسمتی ابری گاهی وزش باد می‌باشد.

عرب کارشناس هواشناسی کشاورزی استان مرکزی هم با اشاره به پیش بینی کاهش دما به کشاورزان توصیه کرد مراقب سرمازدگی باغات باشند و اقدامات لازم را برای گرم نگه داشتن باغات و کاهش خسارات احتمالی در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ ج

پیش بینی هواشناسی استان مرکزی برای سوم اردیبهشت ماه ۹۸

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.