نگرانی شدید ایتالیا از جنگ داخلی در لیبی + فیلم

نخست وزیر ایتالیا نسبت به شعله ور شدن جنگ داخلی و درگیری در لیبی هشدار داد.

نگرانی شدید ایتالیا از جنگ داخلی در لیبی + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا نسبت به وقوع جنگ داخلی و درگیری در لیبی هشدار داد.

کونته در جمع خبرنگاران در رم بدون اشاره به رقابت سخت ایتالیا و فرانسه بر سر منابع نفت لیبی تاکید کرد، هیچ گونه منافع اقتصادی و یا راهبردی نمی‌تواند تشدید جنگ داخلی را در این کشور توجیه کند. کونته گفت: «باید تمام تلاشمان را به کار بگیریم تا از بروز یک بحران بشردوستانه در لیبی جلوگیری کنیم چرا که بروز چنین وضعیتی نه فقط دارای پیامد‌های سنگینی برای ایتالیا و اروپا بلکه برای خود مردم لیبی نیز خواهد بود».

شبه نظامیان وابسته به ژنرال حفتر فرمانده موسوم به نیرو‌های ارتش ملی لیبی در شرق این کشور دو هفته پیش در اقدامی خصمانه علیه فائز سراج نخست وزیر ورئیس دولت وفاق ملی لیبی، برای گرفتن طرابلس پایتخت این کشور، عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده اند که تا کنون بیش از یک هزار کشته و زخمی و نزدیک به ۳۵ هزار آواره به همراه داشته است. به گفته کارشناسان در این کارزار، فرانسه از حفتر و ایتالیا از سراج حمایت می‌کنند.

دولت ایتالیا همچنین نگران است که با ادامه جنگ داخلی در لیبی با موج تازه‌ای از آوارگان روبرو شود.

لیبی از زمان سقوط معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ میلادی با دخالت نیرو‌های ناتو، همواره صحنه صف آرایی گروه‌های متخاصم بوده و در هرج و مرج، جنگ داخلی و خلاء قدرت به سر برده است. این در حالی است که به گفته کارشناسان ایتالیا و فرانسه از همراهی با هر گونه تلاشی برای برقراری صلح و همگرایی در لیبی که با منافع آن‌ها سازگار نباشد، خودداری می‌کنند.


بیشتر بخوانید: تجمع ۲۰ هزار نفری دانش آموزان ایتالیایی در اعتراض به تغییرات آب و هوایی + فیلم 


انتهای پیام/
 

موضع رم در قبال جنگ در لیبی + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار