متخصص هماتولوژی آزمایشگاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اعتباربخشی برخی از مراکز آزمایشگاهی انجام شده است/ کمبودی در حوزه ملزومات آزمایشگاهی نداریم

پوپک گفت: فرآیند اعتبار بخشی برای مراکز آزمایشگاهی کشور در حال انجام است.

اعتباربخشی برخی از مراکز آزمایشگاهی انجام شده است/ از تولید کنندگان داخلی حمایت می‌کنیمسید صادق پوپک متخصص هماتولوژی آزمایشگاهی و عضو انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تجهیزات آزمایشگاهی و ملزومات مصرفی باید به روز باشد تا بتوان انواع نمونه‌های تشخیصی را به راحتی و بدون هیچ مشکلی در کشور انجام داد زیرا در غیر این صورت تست‌‌های آزمایشگاهی باید به خارج از کشور اعزام شوند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شده ما در زمینه تست‌های آزمایشگاهی نسبت به کشورهای پیشرفته  عقب بمانیم این است که به دلیل نبود تجهیزات مناسب آزمایشگاهی تشخیص نمونه‌ها با مشکلاتی روبرو می‌شود که البته اعمال تحریم‌‌های ظالمانه از سوی دشمنان نیز در ایجاد اینگونه مسائل موثر است.

متخصص هماتولوژی آزمایشگاهی تاکید کرد: تعداد محدودی از آزمایشگاه‌ها به دلیل برخی از مشکلات و مسائل اقتصادی دچار ورشکستگی شده‌اند، البته به دلیل متناسب نبودن میزان افزایش تعرفه‌های امسال و هزینه‌های جاری مراکز آزمایشگاهی،  عملکرد روزانه برخی مراکز به سختی انجام می‌شود.

پوپک بیان کرد: کشور ما در منطقه از نظر شاخص‌های کیفی وضعیت خوبی دارد و در حال حاضر آزمایشگاه‌های مرجع تحت نظر وزارت بهداشت استانداردهای لازم را دارد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از آزمایشگاه‌های تشخیصی فرآیند اعتبار بخشی را طی کرده‌اند و این موضوع کمک بزرگی به این مراکز برای ادامه فعالیت‌‌شان است.

از تولید کنندگان داخلی حمایت می‌کنیم

متخصص هماتولوژی آزمایشگاهی بیان کرد: در حال حاضر کشور از نظر کیت‌های تشخیصی و ملزومات مصرفی آزمایشگاهی دچار کمبود جدی نیست و امیدوارم با پیش بینی‌هایی که در حوزه‌های تصمیم‌گیری انجام می‌گیرد خدشه‌ای بر فعالیت‌های آزمایشگاه‌های کشور در آینده وارد نشود.

پوپک گفت: ما شرایط کشور را کاملا درک می‌کنیم و سعی داریم با تلاش و همدلی و توجه جدی به تولید داخل کمبود‌های خود را از طریق شرکت‌های داخلی برطرف کنیم.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر برخی از شرکت‌های دانش بنیان در حال تحقیق و پژوهش روی کیت‌های تشخیصی و ملزومات مصرفی آزمایشگاهی هستند و ما از این افراد در راستای رونق تولید داخل حمایت همه جانبه انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار