طنین زنگ سلامت در استان مرکزی/فعالیت ۱۴۵ هزار سفیر سلامت خانواده در استان مرکزی

زنگ سلامت در مدارس استان مرکزی نواخته شد.

 طنین زنگ سلامت در استان مرکزی/فعالیت ۱۴۵ هزار سفیر سلامت خانواده در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ زنگ سلامت در مدارس استان مرکزی نواخته شد و این مراسم در اراک به صورت نمادین در دبستان مهتاب کوی سجادیه اراک برگزار شد.

دمنه معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان مرکزی در این مراسم با گرامیداشت هفته سلامت، آموزش همگانی را یکی از راه‌های نهادینه کردن سلامت دانست و گفت: توسعه سلامت درگرو مشارکت همگانی است.

دمنه سلامت را بزرگترین نعمت دانست و افزود: تلاش داریم تا با همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت جامعه بیشتری را زیر پوشش قراردهیم.

وی دسترسی عادلانه، مشارکت اجتماعی، سبک زندگی و آموزش را از کلید واژه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

نظری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس مرکز بهداشت استان هم با توجه به شعار هفته سلامت امسال از سوی سازمان جهانی بهداشت با عنوان مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت گفت: این نشان دهنده اهمیت به سلامت همگانی است.

نظری افزود: خوشبختانه دورترین نقاط در استان مرکزی و حتی روستا‌های دور افتاده به خدمات اولیه بهداشتی دسترسی دارند و این خدمات در مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به مردم ارائه می‌شود.

فعالیت ۱۴۵ هزار سفیر سلامت خانواده در استان مرکزی

وی با بیان اینکه اکنون ۲۵ هزار سفیر سلامت دانش آموز و ۱۴۵ هزار سفیر سلامت خانواده در استان وجود دارد بیان کرد: خود مراقبتی از مهمترین اصول در فعالیت سفیران سلامتاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: سفیران سلامت کسانی هستند که توسط مربیان بهداشت مدارس یا رابطین بهداشت آموزش‌های بهداشتی لازم را فرا می‌گیرند و مسئول سلامت خود و دیگران می‌باشند و این آموزش‌ها را به دیگران انتقال می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با تغییر رفتار می‌توان بسیاری ازبیماری‌ها را کنترل کرد توصیه کرد:با ورزش، مصرف میوه و سبزیجات و استفاده نکردن از غذا‌های سرخ کرده می‌توان ازشیوع بسیاری از بیماری از جمله فشار خون و دیابت جلوگیری کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.