کاظمی باباحیدری:

جایگزینی نفت ایران بلوف سیاسی است

رئیس فراکسیون نفت گفت: تولیدکنندگان نفت جهانی به هیچ عنوان توانایی جایگزین کردن محصول ایران را ندارند و بلوف سیاسی است.

جایگزینی نفت ایران توسط کشور‌های حاشیه خلیج فارس بلوف سیاسی استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت؛ علی کاظمی باباحیدری، نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات خصمانه مسئولان کاخ سفید برای کاهش و به صفر رساندن فروش نفت کشورمان، گفت: آمریکایی‌ها در چند ماه گذشته با اقدامات مختلفی سعی کردند نظر کشور‌های هم‌پیمان خود را برای تقویت کمپین فشار علیه ایران جلب کنند که موضوع تحریم فروش نفت در این راستا معنا می‌شود.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به عبارتی رئیس جمهور آمریکا و سیاستمداران این کشور معتقد هستند با جلوگیری از فروش نفت کشورمان در بازار‌های جهانی و همچنین جلوگیری از ورود درآمد‌های نفتی به داخل ایران می‌توانند فشار اقتصادی را بر دولتمردان و ملت بیش از پیش کنند.

وی با بیان اینکه چندی پیش رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا پس از تحریم بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی رایزنی‌های مستمری را با خریداران نفت ایران داشت، ادامه داد: خوشبختانه باید اذعان کرد آمریکایی‌ها در اجرای نقشه هایشان موفق نبودند و بر این اساس مشاهده می‌شود که چندین کشور را برای خرید نفت ایران استثناء قرار دادند. البته لغو معافیت‌های فعلی نیز به نتیجه نخواهد رسید، زیرا هند، کره جنوبی و سایر خریداران نفتی درصدد ایجاد شرایط برای خرید نفت هستند.


بیشتر بخوانید: واکنش وزارت نفت به تهدید آمریکا درباره صفر شدن صادرات نفت ایران 


تولیدکنندگان نفت توانایی جایگزین کردن محصول ایران را ندارند

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان نفت جهانی به هیچ عنوان توانایی جایگزین کردن محصول ایران را ندارند و بلوف سیاسی است، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می‌شود که با اقدام اخیر آمریکا، قیمت جهانی نفت افزایش یافت و این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس فراکسیون نفت و نیرو مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتاق جنگ ایالات متحده درصدد افزایش فشار اقتصادی علیه ایران است، تصریح کرد: در این راستا وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش در کنفرانس انرژی سی‌ای‌آرای در اظهاراتی گفت که آمریکا کاملاً قصد دارد تا صادرات نفت ایران را هر چه سریع‌تر به صفر برساند.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید برای افزایش فشار بر روی ایران اظهار کرده است که معافیت‌های نفتی اعطا شده به هشت کشور برای تجارت با ایران را تمدید نخواهد کرد.

در بخشی از بیانیه کاخ سفید آمده است، ایالات متحده آمریکا به همراه عربستان سعودی و امارات متحده عربی، سه تولید کننده بزرگ انرژی و همچنین دوستان و شرکایمان متعهد شده‌ایم که بازار جهانی نفت را تامین کنیم. ما توافق کرده‌ایم که اقداماتی به‌موقع را اتخاذ کنیم تا در صورت حذف نفت ایران از بازار، تقاضای جهانی برآورده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار