تخلیه چهار روستای شادگان/احداث ۱۲ کیلومتر سیل بند در بخش مرکزی و شهر

فرماندار شادگان گفت:چهار روستای رگبه ، حزبه ، صراخیه و آلبشلوگ تخلیه تعدادی از آنها در منازل مسکن مهر شادگان و اردوگاه های اسکان موقت شدند.

تخلیه چهار روستای شادگان/احداث ۱۲ کیلومتر سیل بند در بخش مرکزی و شهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید حاجیان  فرماندار شادگان اظهار داشت: این سیل بند‌ها از سوی نیرو‌های مردمی، گروه‌های جهادی، دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های معین ستاد بحران استان و شهرستان‌های معین شادگان احداث شده است.

وی به تخلیه چهار روستای رگبه، حزبه، صراخیه و آلبشلوگ و سکونت تعدادی از آن‌ها در منازل مسکن مهر شادگان و اردوگاه‌های اسکان موقت اشاره کرد و افزود:تاکنونی حادثه جانی در جریان سیل در این شهرستان رخ نداده است.

حاجیان گفت: ورودی آب از طریق نهر بحره به قسمت شمالی تالاب بین المللی شادگان کاهش یافته و پیش بینی می‌شود حجم آب با هدایت آن به سمت قسمت جنوبی و دریا در اطراف شهرستان کاهش یابد.

بر اساس برآورد اولیه میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی این شهرستان ناشی از سیلاب اخیر یک هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال بوده است.

جاده شادگان به دارخوین به منظور هدایت سیلاب در قسمت شمالی تالاب بین المللی شادگان به قسمت جنوبی و سپس هدایت آن به دریا شکافته شد.

سیل ۳۰ روستای بخش مرکزی و خنافره شادگان را با تهدید مواجه کرده است.طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در خوزستان شده است.

شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

طغیان رودخانه کارون و هدایت سیلاب ناشی از آن به سمت تالاب شادگان موجب آبگرفتگی تعدادی از روستا‌های این شهرستان در جنوب استان خوزستان شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

تخلیه چهار روستای شادگان

برچسب ها: حوادث ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.