سفر هیئت کره جنوبی به واشنگتن برای گفتگو درباره لغو معافیت‌ تحریمی مشتریان نفتی ایران

هیئت کره جنوبی برای رایزنی درباره تصمیم ترامپ در ارتباط با لغو معافیت‌ تحریمی مشتریان نفتی ایران به واشنگتن می‌رود.

سفر هیئت کره جنوبی به واشنگتن برای گفتگو درباره لغو معافیت‌ تحریمی مشتریان نفتی ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، گروهی از مقامات رسمی کره جنوبی این هفته برای ادامه گفتگو درباره تصمیم آمریکا در تمدید نکردن معافیت از تحریم‌های نفتی ایران برای کره جنوبی و هفت واردکننده دیگر نفت تهران، راهی واشنگتن می‌شوند.

این هیئت به ریاست یو کانگ هیون، معاون وزیر امور اقتصادی کره جنوبی با همتا‌های خود در آمریکا برای شنیدن جزئیات موضع واشنگتن در ارتباط با تصمیم پایان دادن به معافیت‌های واردات نفت از ایران دیدار می‌کنند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی بدون هیچ توضیحی اعلام کرد: "هدف ما مشورت است. به همین دلیل ما سعی داریم برای این کار اقدام کنیم."

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در فاصله ۱۰ روز مانده به پایان مهلت معافیت‌های تحریمی ایران اعلام کرد واشنگتن دیگر استثنائی برای مشتریان نفتی تهران قائل نخواهد شد. مایک پمپئو که در یک کنفرانس خبری در ساختمان وزارت خارجه آمریکا سخن می‌گفت، در ادامه مدعی شد که واشنگتن در راستای کمپین فشار حداکثری همچنان تلاش می‌کند صادرات نفت ایران را به صفر رسانده و این کشور را از درآمد اصلی خود محروم کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار