مصرف دارو در استان یزد کاهش یافت

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: مصرف دارو نسبت به سال‌های گذشته کاهش محسوسی داشته و این نشان از مصرف منطقی‌ دارو در استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد حسین مصدق معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست خبری هفته سلامت با بیان اینکه در سال ۹۷ حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه خرید دارو بوده است، گفت: مصرف دارو نسبت به سال‌های گذشته کاهش محسوسی داشته و این اتفاق نشان از مصرف منطقی‌ دارو در استان است.

وی افزود: هرچند سال‌های سختی داشتیم، اما در حال حاضر امکانات دارویی کشور باکیفیت بالا و قیمت پایین نسبت به سایر کشور‌ها سطح بهتری دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: نسبت به قبل از انقلاب جمعیت استان ۳ برابر شده اما تعداد داروخانه‌ها ۱۰ برابر شده است در حال حاضر امکانات دارویی در روستا‌های دور افتاده هم وجود دارد و این در دسترس بودن دارو‌ها چندان خوب نیست.

 مصدق افزود: باید دیدگاه دریافت سهمیه‌ی دارو و مصرف بی رویه و بدون تجویز پزشک حذف شود و در حال حاضر نیز با مدیریت خرید و مصرف دارو تاحدود زیادی مشکلات کمبود دارویی حل شده است.

وی تاکید کرد: کمبوددارو دردنیا وجود دارد و محدود به کشور و استان ما نیست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: گیاه درمانی بدون نظارت می تواند بانتیجه معکوس
آسیب زا باشد.

محمدحسین مصدق با اشاره به  مصرف میوه ها‌ی گلخانه‌ای گفت: در حال حاضر و با آزمایش‌های پی درپی به این نتیجه رسیدیم که میوه‌های گلخانه‌ای به ویژه خیار سبز گلخانه‌ای مناسبتر از محصولات کشت‌های سنتی است.

وی بیان کرد: طی آخرین بررسی‌ها کیفیت و دقت کار آزمایشگاه‌های بالینی بررسی شد و در حال حاضر دقت آزمایشگاه‌های بالینی استان در سطح بالایی است و کاملا مورد تایید است.

انتهای پیام/ی

مصرف منطقی دارو در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.